fredag 11 september 2009

En ny mysig inredningsbutik....

Hallojs alla goa vänner. Så har vi fredag igen. Dagarna och veckorna går så fort som man nästan inte hinner med. Känner mig fortfarande halvrisig, med halsont och huvudvärk, men jag hoppas det släpper snart så man får orken tillbaka. Sambon är lika krasslig han, men han drog iväg till jobbet ändå eftersom det var sista arbetsdagen den här veckan.



Här skiner solen idag oxå, men äntligen är det nästa vindstilla, efter flera dagars blåst. Har tvättat sängkläder och hängt ut, det luktar ju så gott av tvätten när den får hänga ute. Man får passa på så länge man kan göra det. I rabatterna verkar det som rosorna bl a börjar blomma om det är fullt med knopp, hoppas bara att de hinner slå ut.



Hittade en mysig butik som heter eikkala som hon mycke fina saker. Här visar jag fyra saker från butiken.

Den här kudden (ursäkta bilden, när jag laddar upp den så är den rätt men sen kommer den på sniskan, har försökt flera gånger) white passion är en romantisk avlång kudde. Kostar 198,-.




Den här vackra glasflaskan Lait Neutral är en gammeldags mjölkflaska med pantenterad kork. Text och bild i rött. Pris 89,-




Ljuvligt sött tyghjärta i natur med brodyr och volang. Pris 59,-




En vacker kaffe bricka med rosmotiv. Brickan har lite högre kant och handtag så att den är lätt att bära. Brickan är gjord av plast. Mått: 44x30cm
129:-



Tusen tack för alla goa kommentarer.


Önskar alla goa bloggisar en mysig trevlig helg.





14 kommentarer:

  1. vad tråkigt att känna sig krasslig.Det är inte kul.Jag sa det till Christa i går att det skulle vara kul att träffa dej med.Vi hade jätte trevligt och mysigt och Pia var en kanon tjej glad sprallig och positiv.Ja tänk va denna bloggen ger både det ena och andra.Mysigt.Ha en skön helg och krya på dej vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  2. Du får krya på dig. Jag är också snuvig, febrig och hostig, trist när man skulle vilja vara ute i det fina vädret.
    Ha en fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. hejsan
    vilka mysiga grejor , ja finns det nåt så gott som nytvättade sängkläder som hängt ute, man sover så gott
    önskar dig en trevlig helg och hoppas du bli bra snart
    kramis

    SvaraRadera
  4. Du måste krya på dej nu snart. Det går inte an att vara hängig så länge. (Ska jag säja, som känner mej jättetrött och har jag gjort det länge). Fina saker du hittat i butiken. Du kanske köper dem också.
    Nu hoppas jag att ni får en mysig kväll och att helgen blir bra.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Kikar in och vill önska en god lördag och fortsatt bättring...vilka härliga kuddar...
    Kram MAud

    SvaraRadera
  6. Hej vad jobbigt det är med höstförkylning...har haft halsont + rethosta nu i två veckor...tror det börjar ge sig nu..
    Ja nu går dagarna fort...mitten av september..
    Ha en go kväll...ska gå upp och piffa till mig...party ikväll,
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att du mår bättre nu!
    Trådfatet och kronan du har köpt dig är jätte fina. Har kikat på kronor både gjorda av tråd och rostiga men inte köpt någon än, får se hur det blir med den saken.
    Ha en skön söndag.
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Hoppas du känner dig pigg nu!!!
    Så mycket fint du visar =)
    Jag håller själv på nu med att planera mitt sovrum & grabbens rum. Ska måla om & inreda nytt!
    Ska bli såå spännande & kul!!
    Men vet inte riktigt hur jag vill ha det ännu. Vilka färger mm.. men det löser sig.
    Krya på dig & ha en skön Söndax kväll!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Hej !!!!!!!
    Mycket fina saker......
    håller helt med dig......!!!
    Jag bara älskar trådfatet du visade i tidigare inlägg........
    och nu hann jag med att se tavlorna på skåpet också....vad fint det blev......kul !!!!
    Ha det så bra, så ses vi förhoppningsvis snart igen.....så fort jag får n paus från jobbet, så kikar jag in....
    Kra,
    Monica

    SvaraRadera
  10. Visst kan man shoppa rara saker i denna butik, hoppas helgen varit bra, kram

    SvaraRadera
  11. Åh, så många vackra saker.
    Må gott!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  12. Vilka fina saker från butiken! Speciellt hjärtat gillade jag! Hoppas du känner dig piggare. Jo marknaden var i Homna som ligger mellan Edsbyn och Voxnabruk i Hälsingland.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Hej min fina Britt, åh den brickan med rosar gillade jag , får nog gå in på den butiken o kolla vad som finnes där.Hoppas du mår bättre KRamisar /STINA

    SvaraRadera
  14. Fina saker!! Tror bestämt man kan shoppa från nätet också vilket jag är ganska bra på;-)
    Ha en mysig vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt