lördag 3 oktober 2009

Höstrusk idag......

Hallo alla goa bloggvänner. Hoppas allt är bra med er. Det var ett tag sedan det blev ett inlägg, har varit så mycket omkring mig så jag har inte hunnit med datorn riktigt som man vill. I lördags var vi hemma och hade bl a fönstertvätt, och det blev en del ca 20 rutor att putsa, men fint blev det. Är så skönt när fönstrerna är putsade och ny gardiner på plats, det blir som ett nytt rum. Efter jag hade stykit klart och dragit ur strykjärnet, skulle jag flytta bort strykbrädan med strykjärnet på.......och snabbt skulle de gå så ramlade det varma strykjärnet över min högra arm så nu är man regält "brännmärkt". Börjar nu läka efter allt vätska och små blåsor som vart.
I söndags åkte vi till Skutskär där mina föräldrar bor och hälsade på och hjälpe även dem med fönsterputsning och städning, eftersom de har svårt att klättra. Fick en present av min mor när jag var hemma, en fleecemorgonrock som var vit med nougatfärgad slag och nougatfärgad brodyr på fick.....underbar skön och fin, så nu används den flitigt på kvällar och mornar. I måndags var jag till Västerås och hälsade på ett par goda vänner och min dotter Therése, och igår var jag till Uppsala och uträttade en del ärenden, bl a så var på lopppis och gjorde en del fynd som jag visar senare.........så det har blivit en del flackande i flera dagar. Idag vid 12-tiden åker jag till goa svärföräldrarna och hälsar på.
Idag är det riktigt höstrusk med blåst och regn....-vill egentligen inte gå ut idag, är skönare inne........då jag nu har tänt i kakelugnen och det värmer så skönt. Här kommer lite bilder som jag tog i fredags.
köpte lite rosor i fredag till Krister som överaskning.......uppskattat










satte även dit en bred vit spets för att se hur det såg ut...................









I fredags köpte jag även en ljung och en grön växt som jag satte i min zinkkruka som jag hade ute med sommarblommor i tidigare...........






köpte även en ljushållare i zink för att ha i zinkrukan till växterna..............








blev riktigt fint att ha på rumsbordet.................








den lyste upp så vackert på kvällen .......................









tände även en skön brasa på fredagkvällen............vart så varmt och skönt...





Såg nu TV4 morron i texten som rullar i rutan att jag har namnsdag idag.......hahaha så mycket koll har jag på min namnsdag, få se om det är någon annan i familjen som har bättre koll.


Ska nu göra en bloggrunda till er och läsa ifatt lite.
Tusen tack för alla goa kommentarer jag får från er, ni är underbara bloggvänner.
Ha de gott och sköt om er


8 kommentarer:

  1. grattis på namnsdagen vilken underbar färg på rosorna
    ha en bra dag
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen.Vad skönt att ha putsat alla fönster och satt upp nya gardiner.Men aj vad ont att bränna sig .Det gör ju så ont.Verkar som du haft det mysigt oxå.varit runt och hälsat på nära och kära.Vilka fina blommor du har köpt.Roserna var det himla fin färg på swdan är det ju alltid lika underbart med rosor.Här skiner solen idag men blåser.Ha nu en underbar dag vännen varmaste kramizen ~~~~RITA~~~~~..

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad duktig du varit och fått fina fönster och nya gardiner uppsatta. Vad skönt att foten läker efter strykjärnsanfallet. Och vad du flängt omkring både hit och dit.
    Får sälja ett grattis till dej på vår namnsdag.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Här är det höstruskigt me...har tänt i öppna spisen.
    Ja det är mysigt att lägga in och dona...smakar ju extra mums sen.....
    Vad du har tvättat fönster.....har svårt att ta alla så där utan det blir ett gäng då och så blir det ett annat ett halvår senar..så trist

    Du nu är du försiktig med att tappa och så....
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  5. Grattis på namnsdagen så här i efterskott! Härligt med brasa i kakelugnen. Här brinner det i vedspisen mysigt!
    Ha det så gott natti natti! Märta

    SvaraRadera
  6. Hej Britt!
    Jag har nog inte tittat in hos ig tidigare men nu hittade jag hit.
    Det var trevligt,kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Jättefina blomsterbilder, jag blir glad av sådana bilder! Vackert med en spets runt vasen!
    Ha en bra vecka!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  8. å så fina bilder så fint med spetsen runt vasen
    kramis

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt