fredag 17 december 2010

Rosor............

Så var det fredag igen och snart 3:e advent...vad tiden går. Har kryat på mig och är i jobb sedan måndag igen men förkylningen vill inte riktigt släppa taget. I veckan fyllde min sambo år och dessa rosor  fick han av mig. Han blir lika glad för rosor som jag.
Blandade riktigt röda tillsammans med svagt limegula med en röd strimma i och runt kanterna.
Här ser man lite färgskiftning vid rosbladen........



I helgen är jag ledig och skall i morgon ut och äta julbord tillsammans med min sambos arbetskamrater. Firman som han jobbar åt bjuder även med respektive och det är lika trevligt varje gång.
Ska även försöka göra lite julstädning i helgen eftersom jag jobbar hela nästa vecka....är bara ledig på torsdag.
Tusen tack för alla goa kommentarer ni lämnar. Försöker hinna med att svara alla men ibland tar det lite tid. Har även enormt mycke beställningar och paket som skall packas...skulle behöva jobba nattskift också......men när skall man sova då?????
Ha de gott alla vänner och var rädda om varandra.

11 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått til din sambo.
    Nydelige roser.
    Min kjære er også like glad i roser som jeg.
    Jeg får julestemning hver gang jeg ser den nydelige headeren din.
    Kos deg på julebord.
    Ønsker deg en fin helg, nyt den og ta vare på deg selv.
    Stor førjulsklem fra Mio

    SvaraRadera
  2. Gokväll!!!!!
    Åh så fina rosor din fick av dej!!!
    ha en fin Helg!
    Ktram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Härliga rosor . Ja förkylningar kan vara envisa har en hosta som bosatt sej i mitt bröst o ingen hyra betalar den heller hihi
    Kramen // STINA

    SvaraRadera
  4. Vacker rosbukett och får önska dig en trevlig julfest och ett skönt veckoslut!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Sova ska man... men tiden för det finns knappt... och när jag inser det å kan jag ställa in precis allt, ta det lugnt och inte stressa ihjäl mig :) Och tro mig eller ej världen brukar inte rasa, snurrar lilla klotet och alla fortsätter leva sitt liv ;)

    Var rädd om dig min vän, jag tycker om dig mycket! Hoppas att du vet det!

    kramar ;)

    SvaraRadera
  6. Men visst är det snart 4:e advent!?
    Julafton på fredag!
    Fina rosor, dock!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Så vackra blommor.
    Ha en mysig adventshelg
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Så fina rosor han fick, det är så roligt och få såna buketter. Låter mysigt med julbordet, och åka släde är jättemysigt. Du kommer få en toppenkväll.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Underbart vackra rosor min vän. Allt är rätt så bra här förutom stressen med skola, jobb och allt inför jul. Hoppas julbordet smakar bra. NU tar jag en liten paus här i blogglandia. Hoppas vi hörs efter jul. ÖNSKAR dig och det dina en riktigt GOD JUL. Ha det så bra kram

    SvaraRadera
  10. Innom for å ønske deg og dine en riktig God Jul.
    Juleklem fra Mio

    SvaraRadera
  11. GOD JUL vill jag önska dej.
    Julkramar Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt