fredag 10 september 2010

Lite fredagsmys....

Har varit i Västerås och träffat mín älsta dotter Therése idag. Vi har städat ut våran lagerlokal och det blev en del slit och släp med tunga lyft och det känns nu i mina knän. Ska inte lyft tung ännu, men vad skall man göra ibland. Är nu hemma och huset är så tyst och tomt när man är själv. Köpte lite fina rosor som vanligt och piffade upp kakelugnen tillsammans med lite värmeljus. Blev lite mysstämning. Tycker om denna vackra färg på rosorna.
I morgon kommer min älskling hem och då får man passa på att äta lite gott och mysa. Maten idag blev bara en liten räksallad när jag var i Västerås. Blir inte av jag lagar mat när jag är själv.

Önskar er alla en fortsatt härlig fredag och en underbar helg.

22 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar.Ja blommer blir man glad av.nej inte lagar man mat till sej själv.Önskar dej en mysig kväll rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med färska rosor och levande ljus. Det har vi med tänt på kvällarna..

    Ha nu en bra lördag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så vackra rosor pryder sin plats på kakelugnen, ser så mysigt ut med ljusen.
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. vad fint du gjort på din kakelugn...kramis semlan

    SvaraRadera
  5. God Morgon Britt!
    Hoppas du har sovit gott!
    De där bilderna är så mysiga, vad du fick det fint till!
    Har druckit morgon kaffe och nu ska det göras nått....aj aj inte bara sitta och slappa med datan:)
    Har en skön lördag med din älskling!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Visst är det mysigt att få tända ljus nu när det börjar mörkna tidigare. Färska blommor är ju också härligt. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram Anna-Karin.

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker kakelugn ni har! Det ser verkligen mysigt ut med ljus och rosor på den! Ha en skön lördag och söndag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Yack för tipset om stämplarna, det ska jag kolla!
    Vilka vackra bilder, så härligt med kakelugn!
    Det blir dåligt med maten här med när jag är själv, det är ju inte så roligt...då är det tur att man har hungriga vänner, hihi!

    Ha det gott!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du hade en skön lördag och önskar dig en fin söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder av vakre roser og flott kakkelovn.
    Lager heller ikke noe særlig mat når jeg er alene.
    Håper det går bra med knærne dine.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  11. Hej sötaste Britt!!
    Va vackert du gjort med de fina rosorna!!!
    Hoppas du mår bra & att ni fick en underbar helg!!
    Tack snälla för din fina hälsning! den gjorde mig så glad!!!
    Hoppas dina knän inte gör ont mer & att du vilar dem nu!!
    Önskar dig en fin kommande vecka!!
    Varm Kram Tina

    SvaraRadera
  12. Visst skall man unna sig lite vackert då och då som belöning :)
    Vacker rosbukett!
    Hoppas du haft ett angenämt veckoslut!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  13. Hallå! Tack för dina fina ord om mina tavlor. Ja vi har 2 våningar nu. Nedre plan innehåller: Vardagsrum, kök, dusch och hall. Övre: hall, badrum 2 sovrum och en jätte klädkammare. SÅ skönt. Stryka ja det borde jag också göra. hihi Kram

    SvaraRadera
  14. Nähä.... :( nu skrev jag lång utskällning för dig, samt några varma ord och det gick inte att skicka.... ;)

    Ta hand om dig, Britt.... det var tanken i hela kommentaren!

    kramar

    SvaraRadera
  15. Nog blev det mys alltid, hoppas oxå det blev en skön helg, ha en bra dag, kram VIOLA

    SvaraRadera
  16. Tack för din hälsning!
    Krya på dig!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  17. åh vilken vacker rosbukett!
    Helt underbara bilder från dej!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  18. Visst är det fantastiskt att vi kan unna oss rosenbuketter då och då. Rosor är så vackra.
    Riktigt myspys blev det väl när älsklingen kom hem. Och vad skönt att då laga "riktig" mat. Jag håller med dig, när jag är ensam blir det enkel mat som inte behöver någon tillagning.
    Jo, jag steker blodpudding ibland - herrn tål inte ens lukten.
    Jag måste tacka dig för alla dina fina kommentarer. Jag läser ofta bloggar sent på kvällen, så jag hänger med vad mina bloggvänner har för sig. Men det blir inte alltid några kommentarer. Jag har ont i nacken och vissa dagar kan jag bara titta jag rakt fram och då skriver jag inget. Men idag har jag fått ultaljud och massage och det går bra att skriva.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  19. Hoppas du fick vara frisk under helgen, och hoppas nu bilen gick igenom besiktningen. Jobbigt när man är sjuk och åka iväg. Jättefina rosor som vanligt hos dig, kom på en sak. En blogg du bara måste kolla om du inte redan gjort det. Maleviks rosengård, du kommer och gilla hans rosor!! Krya på dig nu vännen
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Jag skrev fel! Maleviks rosenträdgård ska det vara.
    Kram
    AM

    SvaraRadera
  21. Fina rosor och så härligt med en kakelugn! Låter som du hade det mysigt ändå. Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  22. Tycker du gör så rätt i att unna dej vackra rosor, det förgyller med en fin bukett!
    Jag känner igen det där med att inte laga mat till sej själv, god mat vill man njuta av tillsammans med nån till. Men då får man fixa extra gott på helgen istället:)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt