fredag 18 maj 2012

GOTLANDS WEEKEND

 Ser att det var länge sedan jag var här och skrev, men tiden räcker inte till alla gånger. Har tittat in till er emellanåt och läst lite. 
Har nu nytt jobb sedan 12 mars och jag jobbar heltid och trivs väldigt bra. Blir längre väg till jobbet nu när jag jobbar i Uppsala (4,5 mil) men jag har möjlighet att åka med sambon alla dagar då jag jobbar dagtid.

Förra helgen var jag ledig fred - sönd och då tog vi en tripp till Gotland och bodde i Visby innanför murarna. En riktigt skön helg och underbar miljö. Har inte varit i Visby sedan jag var barn. Det är bara så vacker miljö med alla dessa små prång och smågataor.
 En otrolig vacker kyrka...........
 Mycket kullerstenar på gatorna och betonglamm på gatorna........
Många vackra promenadvägar att strosa runt på...... 
 Tornen på kyrkan är så vackra och kyrkan ligger så fint till......
Står här och njuter av solen och den vackra utsikten.

Önskar er alla en skön helg och fortsatt härlig vår/sommar.
 

10 kommentarer:

  1. Vackra Gotland.. Där har inte jag varit sedan jag var barn men skulle hemskt gärna vilja ta mig dit och njuta av allt det vackra..

    Ha nu en fin fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, ser härligt ut! Hoppas jag får tillfälle att besöka Gotland någon gång! Kul att du trivs på ditt nya jobb trots den långa resvägen!
    Ha en skön helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Hej! kul med ett inlägg från dig ;=)men som du säger i bland är det annat som upptar ens tid!önskar dig en fin fortsättning också! kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Så fint på Gotland. Jag har bara varit där två gånger i hela mitt liv, men underbart är det.
    'Här har vi faktiskt fått lite sol idag och jag är bara så glad för det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej Britt
    Roligt att du är tillbaka, och grattis till
    nya jobbet. Jättefina bilder från Gotland,
    har aldrig varit där. Men så vackert.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Ja gotland väcker så många minnen,från förr.Vi flög dit
    med våra två barn,och bodde i en lägenhet vid Norr port?
    tror jag,vi fick bo i deras lägenhet,de som ägde huset bodde själva på sitt lan.Det var egentligen SJ som ordnade denna resa.Vi hade matkuponger som vi fick äta på
    nere vid båtterminalen.det över 40 år sen,men en underbar resa, vi glömmer aldrig Gotland

    SvaraRadera
  7. Hej söta Britt! Allt väl? Jasså skulle skon passa hemma hos dig med?? skulle tro det. Får väl hålla ögonen öppna ifall man hittar fler då. Har varit lite dålig på att blogga men det kommer väl igång igen snart. KRAM♥

    SvaraRadera
  8. Gotland är så fint. Tittar in för att önska dig en mysig helg. Tipsar också om min lilla utlottning för att fira att Signerat AJ har funnits i 2 år.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Kikar in och kollar hur du har det....grattis till nya jobbet...härliga bilder från Gotland...följer ju dej på FB så jag har sett en del;)
    Ha det gott!// Kram Maud

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt