måndag 6 juli 2009

Blommor och måleri




Halloj! Nu är det en ny vecka och sista arbetsveckan för sambon att jobba innan semestern. I helgen har det varit lite blandat väder, sol, regn och hagel. I fredags var det skönt på kvällen fram till åtta tiden då kom myggen så man var tvungen att gå in, har tydligen blivit någon invasion på flera ställen i landet. Lördag eftermiddag när vi satt ute började det störtregna och hagla, fick 20 mm på 10 min och slog sönder pionerna, så det var lite tråkigt när det blir dessa skyfall. Vi hann i alla fall klippa gräset innan regnet kom. I går var äldsta dottern här och hälsade på......vi grillade och hade det mysigt, men hon tyckte att vi hade lite väl mycke mygg, hon fick säkert ett 20 tal stick.

Idag blir det en dag med tvättning och ta hand om stryktvätt, och det passar ju bra när det är så pass mulet och svalt. I morgon ska jag iväg och ta bort stygnen och det skall bli så skönt att bli av med dessa för det kliar så oerhört under bandaget, samt att det stramar, kommer att kunna böja mer när dessa är borttagna. Ska även testa i veckan och se om jag kan cykla, om det går att böja pass ännu, eller om jag måste vänta ett tag till.

Här kommer några bilder på blommor som jag plockade i trädgården i fredags, köpte på Kista mässan en korg med 3 flaskor i som jag satte blommorna i.

























Här håller jag på med att måla pallen som jag visade i förra inlägget samt hittade en gammal brun nött stol som även den fick bli vit. Det är inte lätt att måla bland alla mygg, men konstigt nog så ville inte myggen gå i närheten av målningen, var rädd för att stolen skulle bli full av myggavtryck. Skall slipas en gång till och ommålas ytterligare en gång.






Pallen ser så liten ut jämfört med stolen, visst är det en läcker modell av pallen.....






Den här underbara tidningen Jeanne D Àrc Living nr 3, vann jag av Lisa på hennes tävling. En underbar tidning som jag bara har suttit och njutit med under helgen, sååå vackra bilder.
Nu skall jag titta in hos er och se vad ni har skrivit. Ha de gott så länge.











13 kommentarer:

  1. Hejsan vännen.Ja nu är det nästan kallt efter denna värmebölja.Vad fina blommer du visar.Stolen blev himla fin,tänk vad det gör med vit färg.Ha en mysig måndag.Ska ta fram snabeldraken och ta en sväng med den nu när det är skönt att fixa och dona inne.Lycka till i morgon Ha det gott kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Börjar bli riktigt nyfiken på den den där tidningen Jeanne D`arc living...dyker upp på var och varannan blogg. Vad skönt att bli av med stygnen...snart så dansar du igen..
    Om det är svårt att klä om möbler?
    Efter att ha lärt mig tygriktning...hur tyg ska spännas över möbeln...hur man ska klippa tyget vid armstöd -ben så att tyget inte drar sig alt bubblar sig så är det inte svårt. Rekommenderar att du går en kurs som ibland ex ABF anordnar....
    Jag är utbildad möbeltapetserare och tycker nog man skall gå någon sådan kurs...alt kan du ju innan du går på ex. en fåtölj kan du ju ta ex lakan och öva med...det är just klippen som kan va de kluriga...tyget måste ju bli spännt över sits och då gäller det att man klippt precis så mycket som behövs....men kul är det ..helt underbart rogivande...
    Pallen är himla rolig tycker jag-aldrig sett något likanande + att korgen med flaskorna var ursöta-mysigt!
    Oj rekord på lång kommentar för min del!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  3. Hej & tack för titten hos mig! Jättekul att du vill vara med i min utlottning...Lycka till!!
    Har tittat runt lite hos dig...vad fint du har & vilken fin blogg!
    Jag tycker pallen var jättesöt...ovanlig! Kul med sånt som inte alla har!
    Besöker dig gärna igen...lägger till dig i min lista, hoppas det är ok?

    Ha en fin vecka! Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Hej Britt!

    Vilka ljuvliga blomster! Jag bara njuter av vackerheten! :o)

    Så myggen plågas även hos dej. Här är det ändå inte såå farligt. Värre är det med knotten. Dom kan göra mej halvt tokig. Men också dom har gett med sig lite nu. Kanske för att det blev rätt kyligt.

    Ha det fint o må så gott!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  5. Hej
    Vad fint det blir när det blir vit färg på stolar och pall. Och vilka vackra blommor du har. Synd när regnet slår sönder växterna.
    Det känns bra nu när det blivit lite svalare och då går det lättare att jobba.
    Vad min ros heter kommer jag inte ihåg. Men det är en klätterros, som vi köpt i Norge.
    Vad skönt för dej att bli av stygnen nu och kunna röra dej lite mer fritt.
    Ha det så skönt.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga trädgårdsblommor du har att ta in. Korgen med flaskorna är jättefin.
    Pallen din var ju ovanlig och helläcker :-)
    Kram på dig - Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej goa du
    så fina blombilder
    jättevackert
    här har det öst ner i dag ,man hoppas det gör någon nytta för växtligheten det behöver det , det var allt lite kyligare idag jätteskönt.
    så roligt att du är igång och målar :)
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  8. Tack för titten hos mej. Vad tråkigt att dina pioner haglat sönder. Känner doften av mina när jag går nerför trappen.

    Vilket fantastiskt badrum ni verkar ha, tänk att få ligga och se upp på stjärnorna...hihi.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Hejsan, ljuvliga blomsterbilder att få njuta utav, sotlen och pallen blev så fina och pallen är ju unik i sitt slag..mygg har jag inte sett ännu i år men dom kanske kommer nu efter sista dygnets skyfall, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack söta! Ja jag har haft en bra helg men nu är vi i stan då det regnar! Mindre kul men ja så är det . Hoppas du mår bra! Har massor med kommentarer att svara på hihih men man får ta en i taget. Bilen gick igenom rätt så bra ändå! hahah ja kranen är på här med och jag har sprängande huvudvärk, har inte fått kaffe på morgonen för den var slut. Usch! Jahaa så nu tas dom bort då vad skönt att bli av med dom. Hoppas du inte har så ont längre? Tack kul att den kommit och att du tyckte om den! Ja här virkas och stickas det i brist på bättre saker att göra haha. Vi hörs mera sen kram

    SvaraRadera
  11. Det var en läcker och ovanlig pall, vad mycket fint man kan göra med lite färg.
    Så vackra blommor du har, synd bara att regn och hagel förstör många av dem.
    Korgen med flaskorna är fin med de vackra blommorna i.
    Skönt att äntligen få bli av med stygnen, måste bli underbart, håller tummarna för att det blir en cykeltur.
    Här är det regn och sol om vartannat men så mycket mygg har det blivit här ännu, får hoppas de håller sig undan.

    Ha det nu så gott!
    Kramisar
    Yvonne

    SvaraRadera
  12. Hej Britt!

    Så gullig du är! Det blev ju jättefint det du lagt ut på SIB. Tusen tack söta du! Jag har funderat på ditt tips. Och jag gör nog en speciell hantverks o loppisblogg så småningom. Men det blir nog inte förrän när det börjar gå mot höst.

    Mys & Må

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  13. Vad vackert det är med de härliga blommorna i flaskorna... ljuvliga bilder...
    Ha det gott...fortsätt att krya på dig!
    Kraam Maud

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt