fredag 3 juli 2009

Blomsterprakt.....

I dag vaknade jag av att det mullrade hela tiden och när jag tittade
ut så hade det börjat regna, och det är nu välbehövligt efter all denna värme som varit. Kändes direkt att det blev en annan luft, skönt. Det var bara att slänga upp altandörren och släppa in den sköna svala luften, det var varmare inne än ute. Är så skönt nu att bara sitta ute och blunda och höra allt fågelkvitter utan att man känner att man håller på att smälta bort. Konstigt att jag säger så eftersom jag är en riktig soldyrkare egentligen, men för tillfället så har man lidit istället för att njuta. Känner att jag återhämtar mig för varje dag som går till det bättre och i tisdag 2 veckor efter operationen kunde jag lyfta mitt ben äntligen, vart lite desperat när benet inte lydde mig när jag försökte lyfta det men det inte gick att rumma, var som man var förlamad i det, men det är musklerna som inte fungerade riktigt efter ingreppet, så efter envis träning så fungerade det efter dessa veckor. På tisdag är det dags att ta bort alla 35 stygn då det har gått 3 veckor , och då blir det genast bättre med böjningsträningen, så det går sakta men säkert.....har nu lärt mig att ha tålamod.

Igår tog jag lite kort på all härlig blomning från framsidan av huset. Det har nu blommat så otroligt de senaste dagarna, allt bara verkar explodera i sin blomsterprakt. De senaste dagarna har vi på kvällarna blivit invaderad av en hel massa mygg, kommer vid 8-tiden på kvällen och man kan inte vara ute då, har aldrig varit med om det tidigare. Hörde på lokal-tv att det är många ställen som har blivit drabbade nu, man får hoppas det går över fort. På söndag kommer min äldsta dotter Therése från Västerås och hälsa på och det skall bli kul för det var ett tag sedan vi sås, men vi pratar i telefon dagligen.

Här kommer lite av fotobilder jag tog igår från framsidan av huset vid rabatten och brunnen.

en terrakottakruka som står på brunnen med petunia och lobelia i

här hänger en hängpetunia i en kort i en järnbåge över brunnen



den har så vacker färg denna petunia



blålila iris står i sin prakt i rabatten



den är så vacker i alla dess färger







här är det en pion som blommar så fint





helt utslagen så man ser att den är gul inuti







en knopp som håller på att slå ut







Här kommer att ett tips på en Shabby chic nätbutik .
Varför gömma dina fina bestick i en kökslåda?
Hos broarne kan du köpa denna vackra vita besticklåda med luckor i fransk lantstil. Besticklådan är i trä med 4 glasade luckor att ha framme på köksbänken. Måtten är 40x29x11 cm. Kostar: 490,-.
Broarne är nätbutiken som blandar loppisfynd med ny lantlig inredning och en del retro. Broarne har en ren och lättnavigerad hemsida.





Igår tog jag och målade den här pallen som jag köpte i Västerås för ett tag sedan, av en som gjorde dessa pallar, betalade inte mer är 150,- för den. Ska idag slipa den igen och måla den ytterligare en gång. Vet inte om jag skall sätta dit någon text och i så fall vilken text hmmm. eller om den bara ska vara vit, vad skulle ni göra och vilken text skulle ni ta i så fall?


Ni kommer att få se slutresultatet senare hur den blev.

Ha nu en riktigt skön helg så hörs vi snart igen.













16 kommentarer:

  1. Tack snälla du:)
    Jag är bara en glad amatör men hoppas jag kan lära mig mer o mer!

    Hoppas du blir bättre snart. Va fin trädgård du har:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. så fin trädgård ni har helt underbar med brunnen
    hoppas du har det bra i värmen och att ¨du snart kan ta dig omkring ordentligt i din fina trädgård .
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  3. hahaha jag tror inte man vänjer sig med den lukten , men den blommar så fint ännu med sina klasar av blommor .
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  4. Förslag till text på pallen: Tabouret kanske som lär betyda pall på franska. Det är verkligen härligt med alla blommor nu.
    Ha en skön dag
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  5. 35 stygn....det där lät inte roligt..ljuvliga bilder från din trädgård..här har det bara fallit lite fint sommarregn utmed kusten men inåt landet har det varit riktiga rotblötor ...skönt med lite svalare luft tycker även jag, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin trädgård du har heltunderbar.Brunnen var ju bara så underbar.Va har det redan gått 3 veckor sedan operationen.jisses vad tiden går fort.hoppas du blir mera rörlig sedan dom tagit bort stygnen.Ha en skön fredag vännen kramizar ~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  7. Så fina foto du tagit, jag har inte tagit några på ett tag nu.

    Jag längtar efter när det blir svalare här så som du berättar att det blivit hos dig så jag orkar göra någonting, just nu är jag liksom stagnerad.

    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jo då jag är utbildad florist men här i staden finns inte många jobb men jäkla många inredning o florist butiker så tanken att öppna är inte så god här.så jag sa utbilda mig till försloeläare :) barn är alltid lika underbara. ha en bra helg kram

    SvaraRadera
  9. Hej
    Vackra bilder från din trädgård.
    Vad roligt att du återhämtar dej med benet. Snart springer du omkring för fullt.
    Ha en riktigt skön helg tillsammans med dottern.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  10. Hejsan Britt!
    Vad skönt att benet känns bättre. Måste kännas jobbigt att vara orörlig i sitt ben. Man får sig verkligen en tankeställare, jösses vad man tar saker för givna.

    Vad vackra blommor du har i trädgården, så mysigt. Vad jobbigt med myggor, här har vi knott istället. De är inte särskilt trevliga heller.

    Hoppas att du får en underbar stund med din dotter.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  11. Hej min goa Britt ! Så fina blommor är ,nån av mina gilla inte värmen så den vissna ner .Nu är det så svalt o skönt här på morgonen det går att andas riktigt .Så det är dax för stygnen att tas bort hoppas det går bra o smärtfritt .Sommar Kramar/STINA

    SvaraRadera
  12. Hallå där! Tack ja awarden är så söt! Är inne en snabbis och kollar till er hahaha. Vad fick du för vinst??? Nyfiken är jag. Åh så fint det blommar i din vackra trädgård. Är det bra med dig?? Ska in till stan igen imorgon för att besikta bilen, blää inte kul men måste göras. Hoppas du mår bra! KRAM vi hörs

    SvaraRadera
  13. Hej! Tack ja tofflorna är mjuka och sköna fast som du skriver lite för mycket nu i sommar värmen. HIihih, la ut dom nu, det kommer ju höst och vinter sen haha. Kram på dig

    SvaraRadera
  14. Hej hej!!
    Men så vackra bilder!!Brunnen är jättefin!
    Vad skönt att du känner lite framsteg med ditt ben!!
    Den nätbutiken ska jag kika in i :)
    Hoppas du har en bra kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hej du, ja man känner sig bra liten när inte musklerna och nerverna fungerar, men det blir nog bra till slut ska du se. Fina bilder från din trädgård och pallen var rolig, förslag till text, tid att vila. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  16. Hej Britt!

    Kul, å bra att du har gjort reklam på din blogg, jag tror att det gjorde att fler har hittat min smyckes blogg, 1000000 tack. Vilka fina bilder du har tagit. Hoppas att benet blir ännubättre goa kramar Ina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt