onsdag 1 juli 2009

Är tillbaka men nya krafter och härliga nätadresser...

Hej alla goa vänner. Är nu tillbaka med nya krafter efter flera dagars elände med uppsvullet knä, värk mm. pga denna värme som varit. Inte alls bra för en op som denna att vistas ute i värmen som varit. Men nu är jag tillbaka, kommer kanske inte att skriva varje dag, har inte den riktiga orken och motivationen just nu, kommer nog ett ta att återhämta mig känner jag. Men skall försöka göra inlägg 1-2 ggr/v. Nog om detta.

Hoppas ni andra haft det bra och kunnat njuta av det fina vädret och badat och mysa. Många kanske redan har semester nu. Min sambo jobbar ytterligare 1 vecka innan han blir ledig i 4 veckor. Idag är det mycke moln på himlen, men fortfarande bra varmt, är skönast på kvällen vid åtta tiden, men igår kunde man inte vara ute, hade mygginvation hela eftermiddagen/kvällen, har aldrig upplevt det tidigare.

Under tiden jag inte varit ute på bloggen, så har jag varit inne på era bloggar och läst men ej orkat kommentera alla och då valde jag att inte kommentera någon, tyckte det var mest rättvist. Kommer inte att orka med att gå tillbaka att kommentera era tidigare inlägg. Vill även tacka er underbara vänner för alla kommentarer och mail jag fått, TUSEN TACK.

Vill även säga TUSEN TACK till goa vännen Christa för denna underbara sommaraward som hon gett alla hennes bloggvänner, du är för go.


Denna fina lilla porslins ask vann jag i en tävling hos bloggen I en liten röd stuga I asken kan man förvara små smycken eller ha den som en pillerask. Den är så fin med dessa två änglar, och det passar mig bra eftersom jag älskar änglar av alla dess slag.
Tusen tack för denna vinst.
Har ni inte varit inne på hennes blogg, så gör gärna ett besök där.
Framöver i inläggen kommer jag att tipsa om olika sorters nätbutiken. Jag kommer att lägga ut olika kategorier med nätadresser till olika shabby chic butiker ca 50 tal adresser, New England ca 25 tal, modern stil ca 45 tal och en kategori för barn med ett 45 tal adresser.
För varje adress som jag lägger ut kommer jag även att uppdatera den adressen på sidan av bloggen som man hittar den lätt. Idag kommer jag att lägga ut en av vardera kategorier, men sedan kommer det kanske bara att bli ett par åt gången.


Vi börjar med den LANTLIGA STILEN-SHABBY CHIC med inspiration från Frankrike och Danmark som är populärare än någonsin. Man kan hitta franska mjölsäckar, madonnor, vackra krokar, zinkprodukter mm.
Den första butiken jag har valt är Alvas hus och denna underbara Gardin i vitt monogram.
Denna vackra gardinlängd är med knytband och brodyr. Gardinerna har vacker struktur i tyget och är i 100% bomull. Mått: 110x220cm. Säljes i set med 2st längder.
Denna gardin finns även i beige monogram.



Nästa stilen är New England-stilen som är sober i vitt med mörka träddetaljer. Marina accenter med skepp och stativlampor och kuddar är populära. Här i Norden blandar vi gärna in vår lättare skärgårdsstil med mörkblå och röda ränder, stjärnor, signalflaggor, fisknät och livboj mm.
Dessa kuddfodral hittar man hos noga utvalt. I denna butik hittar man massor av kuddar till bra priser, samt mattor med stjärnor eller fina bordstabletter från Gripsholm.



Den moderna stilen kan se helt olika ut. Den kan vara retroinfluerade med designklassiker eller ultramodert i vitt, svart och plexi, med en gemensam nämnare av en avskalad look med dold förvaring.
Denna coola/läckra hängare finns hos Urban Living. Hängaren kan byggas på och göras princip hur hög som helst som passar den silrena hallen. Hängaren finns i vit, mörkbrun och silver.





Sen kommer vi till det barnens del och en del roliga butiker med
mysiga saker till dem.
Hos Blå elefant som har ett stort urval av leksaker och indredning, och jag hittade detta härliga trälåda fyllt med med massor av kakor och tårtor.
Mer tips på adresser kommer framöver. Ska nu ta och röra på mig lite så jag inte stelna till och det börjar bli dags för lunch. Ha de gott så länge så hörs snart igen.







20 kommentarer:

  1. Hej goa söta du! Skönt att se dig tillbaka här igen! Wohoo! Kul att du tyckte om awarden hihi. Vi hörs av mera här kram Christa

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen.Vad kul att höra av dej det var ju ett tag sedan.Grattis till din award.Den är du värd.Christa är ju bara så gullig.Vi hörs och krya på dej.Ha det gött kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. tack :) Jag hinner med.Pluggar ju hemma på distans sedan är denna tjej så självständing gillar gå runt omkring i huset i leka med sina dockr o spis på rummet.Så har mycket tid över.Hon gilar inte leka med mig längre tröttnar att leka med mig på 1 sekund.Men bada i vattent o hoppa det kan hon göra i timmar men inte hemma lek.Hon är stora tjejen nu inte leka med mamma då inte nej nej säger hon :P Dom är underbara.

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden! :o)

    Hoppas det ordnar sig med ditt knä så du slipper värken. Sänder massor av "tankeplåster"!

    Så skoj att den äntligen kommit fram och att du är nöjd med den! Kika in till mej nu så får du se vad mer jag pysslat samman :o)

    Må så gott!

    Kramar

    Monika

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du är tillbaka igen :-). Ska bli spännande att läsa om alla webb butiker framöver. Önskar dig en härlig kväll - kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Åh nej stackars dej hoppas det är bättre nu ialalfall. Visst e den för söt den awarden hon e så go våran Christa.Vilken tur du haft o vunnit den söta asken .Sköt om dej i värmen -ja baar pustar o stönar är så kvalmigt o klibbigt SommarKramar/STINA

    SvaraRadera
  7. Gratulerar till vinsten också! För det glömde jag visst förra gången! :o)

    Så gulligt av dej att lägga ut om mina hantverk.

    Har funderat på en särskild blogg för handverken. Jag har länge blivit påhejad av alla möjliga att börja sälja av allt jag tillverkar. Men det är väl egentligen först nu jag fått det att bli av att sälja överhuvudtaget. Tidigare har jag mest bytt bort mina saker.

    Men jag är lite rädd att det ska bli för mycket. Allt måste vara lustbetonat och med skaparglädje. Annars blir det liksom inte bra. Det får inte bli en stress och ett måste. Det är något jag jobbar hårt på att "leva utan". Jag har en väldigt klar tendens att bli överambisiös. Då jag tycker det mesta är sååå roligt :o)

    Att det alls blev av nu beror nog mest på att alla mina förråd är mer eller mindre överfulla. Jag måste bort med något om jag ska kunna göra nytt. Dessutom blir alla inköp av hobbymaterial ganska dyrt. Jag har stort lager! ;o)

    Får väl se hur det går kanske jag startar upp en blogg med bara hantverken när hösten kommer. Men än så länge kör jag på som tidigare.

    Oj, vad jag skriver mycket! Nu går jag hem till mitt! ;o)

    Kramar

    Monika

    SvaraRadera
  8. Hejsan...blev ju nyfiken så kalrt när jag ser ett signum med rosor..och så upptäcker jag då en härlig blogg av en kvinna i min egen ålder....ville lämna ett par rader efter mitt besök och du är så välkommen att hälsa på i mina hem om du får lust..ha en fin sommarkväll, kram VIOLA

    SvaraRadera
  9. Hej Britt,
    förstår att det måste varit jobbigt för dig denna värme....det bir antagligen svalare till nästa vecka..
    Kul att du berättar om nätsidor...
    Ha det så gott
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  10. men hej vad kul att du är på gång igen
    jätteroligt
    hur går det för dig i värmen?
    grattis till din vinst
    det är så kul att få vinna ibland
    ha det gott
    kramiz

    SvaraRadera
  11. Tack ja jag hittade lite i alla fall! Tunikan har jag spanat på men ville inte betala riktigt så mycket för den innan rean. NJA några bra butiker finns det väl som Tippy där tunikan kommer ifrån men sen är det ju H&M, kappahl, lindex, gina tricot mm, ja dom vanliga butikerna som finns här. Ha en fin kväll vännen! Kram

    SvaraRadera
  12. Det är så skönt att se att du är på hugget igen!!!!!! Wohoo! Ja du krukorna är fina, mina favoriter. Dom skulle jag inte ha nu. Jag såg dom hos Lotta med bloggen gårdsfrun!! Hon tipsade mig om vart man kan köpa dom! SÅ jag är så stolt över dom! Ha det gott kram

    SvaraRadera
  13. GLÖMDE JU! VA regnar det!??? Åh gud så skönt, vi ¨måste få lite vatten också! Det åskade här men inte kom det nåt regn!

    SvaraRadera
  14. Kika in hos mig :-)

    Varma kramen till dig - Lisa

    SvaraRadera
  15. Det är mycket bus på dessa två vovvar
    de trivs bra tillsammans och har roligt ihop
    men nu tycker de att det är för varmt
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  16. Härligt att du mår lite bättre.... en operation tar på krafter och psyke i normala fall...och så denna värme gör det tuffare ändå...
    Hoppas att du tar det lugnt och vackert....låt det ta sin tid
    ... då kommer lusten tillbaka... och orken....
    Grattis till din fina vinst...
    och till awarden...
    skall snart åka till sommarhuset har ett toaprojekt.... blir nog inga bilder på just detta jobb... men det måste göra;)
    Kraam Maud

    SvaraRadera
  17. Va kul att få hem lite gamla spetslakan,dom är så fina och tänk va mycke man kan göra med dom,
    Hoppas du har det bra med knät o allt.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  18. Grattis till award och fin vinst. Det är alltid så roligt att följa dej i bloggen och nu hoppas jag ditt knä läker fint. Ska bli svalare efter helgen.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  19. Grattis till umärkelsen...jag jobbar två veckor till..sen ska vi semestra i grekland, så det är bara atträkna ner nu..
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  20. Hallojs !! Tack för din rara hälsning!

    Grattis till den söta vinsten!
    sååå fint duhar!!
    ~♥Trevlig Helg Millan♥~

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt