fredag 13 november 2009

Nu har vi fått lite pudersnö.....

Hej alla goa vänner. Idag när jag vaknade och tittade ut så ligger lite fin vit pudersnö på altan och lyser så fint. Känns ute att det är lite kyligare nu......har precis tänt eld i kakelugnen och den sprakar så fint nu. Hoppas bara att vi får en vit jul för det hör ju till.....får gärna vara några grader kallt, solsken och det skall knastra när man går....det är en härlig vinterdag.

Börjar bli lite bättre i förkylningen, så idag skall jag se till att få lite gjort här hemma. Är i valet och kvalet om man skall ta svininfluensa sprutan eller inte, hur kommer ni att göra?
I morgon åker vi till svärföräldrarna och hälsar på och på söndag skall Kristers äldsta dotter och kille komma och hälsa på.....tänkte då bjuda på egengjorda chicken nugget med rostade rotsaker och basilikasås, vi bara älskar den rätten men lite tid tar det att rulla alla små kycklingbitar i parmesanost innan man steker, men supergott.
Dessa sista rosor från klätterrosbusken räddade jag från frosten igår, tordes inte låta dem vara kvar....är bättre att de får pryda bordet istället.
Nu är halsduken klar blev 2 meter lång och är underbart mjuk......skall bara fästa alla trådar och ev sätta dit fransar....har inte bestämt om jag skall ha frans eller inte, kan vara lika snygg utan tror jag.


Har även börjat på ett par raggsockar till ett av mina barnbarn, men alla skall få ett par, så stickorna får gå som trummpinnar ett tag framöver.....


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIG SKÖN HELG!


21 kommentarer:

  1. Hej gulliga Britt!

    Tack för meddelandet! Så kul för er att ni fått lite snö - om än bara puder så blir det i a f ljusare... :o)...

    Jag skickar din skylt under helgen och tackar så jättemycket för beställningen!

    Vi hörs mera!
    Önskar dig en underbar helg!

    Kramar
    Måddan

    SvaraRadera
  2. Hej söta Britt!! Ja, ååå.. här snöar det oxå =) Vita stora flingor.. men de blir nog inte långvarigt =(
    Va skönt att du känner dig bättre!! jag ska INTE ta sprutan. Jag har skrivit lite om det på min blogg.. i lite olika inlägg =) Det finns för mycket ??? omkring detta med svinet & vaccinet, så jag ska inte ta den.
    Hoppas du får en underbar helg vännen!!
    Tycker du har en så fin blogg.. ljus & fräcsh!!
    Va rädd om dig min fina gulliga vän!!
    Kram Tina från
    * Livet är här & nu *

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilka vackra rosor du har nu i november. Halsduken ser så skön ut och vad vackert spetsstickad den är. Jag ska inte ta sprutan mot svininfluensan, men däremot kanske jag tar den mot säsongsinfluensan. Syster rådde mej till det.
    Ska iväg och mäta blodtycket om två veckor och till dess har jag bestämt mej.
    Önskar dej en mysig fredagskväll och en skön lördag.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jag fick nyligen ny scarf och det är perfekt utan fransar! Det är bara nåt vi är vana med, tror jag - fransar på halsduk! De behövs inte vara med ;)
    Trevlig helg; Britt!

    SvaraRadera
  5. Så fint du stickar.
    Även vi har fått lite snö idag.
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej vännen
    äntligen har jag bredband igen =) så jag kan besöka dig....önskar även dig en jätte skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  7. Vackra rosor och sjalen blir ju super... jag har tagit influensasprutan...tror ju att det är bra att göra det... minskar smittspridning och naturligtvis att slippa bli sjuk..
    Ha en härlig fredagskväll..
    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Så härlig halsduken blev!!
    Vilka fina rosor!Kul att de klarat sig så länge :)
    Raggsockor är så mysigt att få i julklapp.
    Det brukade min mormor ge mig i julkapp :)
    Ha en bra helg!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Hej min vän!
    Åh har ni fått snö, det har snöat här med men det ligger ju inte kvar! Fina rosor du räddade från frosten och vet du, min klematis blommar fortfarande!
    Jaså du har halsduken klar nu...jädrar vad fin den blev!

    Hoppas du får en mindre snuvig och mer rolig helg!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Britt
    Tack för din gulliga kommentar. vad fint du stickar, jag stickar just nu en svart halsduk till mannen, det tar aldrig slut.....svart är tråkigt att sticka i , men den blir fin. När den är klar ska jag ge mig på en scarf, för jag blir så sugen när jag ser ditt fina arbete. Här har snön försvunnit tråkigt nog, men det är ju inte jul än, så jag hoppas det kommer mera :))
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  11. Vad fin halsduken blev...och raggsockorna ser mjuka och gosiga ut. Jag har tagit influensasprutan...det gick fin fint det.

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej söta du! Här är det full rulle och vi har så roligt Pia och jag! Kul att höra att du börjar bli bättre! Åh om vi kunde få till en träff här men det får nog vänta ett tag till! Nu nästa vecka ska jag till arbetsförmedlingen. Ska väl börja planera inför aktivitetsgarantin. Ja det var en total överraskning att hamna i en tidning till. tack ja det blir en del fynd man gör hihi. Ja alltså vi har ju sålt bakelser men just nu ligger produktionen lite på is med alla andra större projekt men det kommer att komma mera av dom också! Så underbar ros du har fotat och ja halsduken är klar?? wow inte illa! ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  13. Hej! Ja jag fick sova och ända fram till klockan 9! DET är lyx det hihi. Ja har man inte bråttom någonstans och kan gå runt i morgonrock så gör man ju det! Skönt att få vara hemma lite själv också och bara njuta! Ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  14. Hej igen! Har mailat dig ang bakgrunder! kram

    SvaraRadera
  15. Hej
    Men å vad du är duktig som stickar sådana fina sockor till alla.
    kram o ha en go kväll
    ninni

    SvaraRadera
  16. När det gäller vaccineringen så har jag inte bestämt mig än, tror att många velar.

    Ha det nu så bra med dina nära och kära.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vad fin den blev halsduken! O så gulligt att du gör sockar till alla, visst är det kul att ha ett handarbete såhär års när det blir mer inomhustid.
    Det lät som ett gott recept, något du kanske vill lämna ut till oss andra hungriga;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  18. Hej Britt!

    Vilken underbar halsduk du stickar. Blir så sugen på att göra något själv. En halsduk borde jag kunna klara av. De mesta av mina stickprojekt slutar som avslutade högar... tyvärr! Roligt att du vill beställa en madonna av mig. Din blogg är jättefin och jag kikar snart in igen!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Vilken härlig halsduk!
    2 meter ljuvlig stickning att linda in sig i=))
    Perfekt i kylan.

    Jag har vaccinerat mig, även om informationen har varit lite knapphändig.
    Vill inte ta risken att få flunsan.

    Önskar dig en skön vecka/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  20. Hej min fina Britt , oj vad flitigt du vart med stickandet , härligt med raggsockar . Nope jag ska inte ta vaccinet även om jag är riskgruppen iget lätt beslut men ... Ha en fin vecka nu vännen Kramisar //STINA

    SvaraRadera
  21. Hei og takk for koselig hilsen hos meg;)
    KJolen passet perfekt så det var jo bra...hehe
    Ingen snø her enda. I går hadde vi regn, typisk det når jeg skulle på fest i kjole;)
    I dag har jeg bare vært innomhus.
    Den halsduken ser veldig deilig og myk ut!
    Flink du!
    Natta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt