söndag 15 augusti 2010

Present.......och lite smått och gott.....

Hej alla goa bloggisar!

Fick en överraskning av en go härlig bloggvän som jag bara träffat via bloggen som skickade mig detta vackra paket och en adressbok med en lapp där det stod: Jag är glad att ha dig som min bloggvän kram Olga. Tusen tack min goa vän, blev så glad och rörd över detta paket och vilken fin omtanke. Fick ett paket som hade med rosor att göra och som jag älskar. Olga har den härliga bloggen Momskitchen. Du är bara en underbar bloggvän.
I det vackra paketet låg denna härligt doftande Hand & Nail cream.
Kan behövas en härlig handcream nu när jag i morgon börjar i vården igen efter
min sjukskrivning, och måste då vara mjuk om händerna när jag skall vårda
de gamla.
I lördags var vi till de lyckliga föräldrarna med blommor och en
massa barnkläder vi handlat tidigare i veckan.

Plockade ihop lite blommor som de fick sätta ihop i en
mor och barnbukett med ett vackert band mellan
dessa buketter med ett par rosa härliga
barnfötter.




Här på bilden ser man den lilla tjejen som ligger i en
stolt morfars knä.



Efter besöket åkte vi vidare till Furuvik och
Countryfestivalen. Var flera olika uppträdande
under dagen och kvällen. Här ser man en tjej från USA
som spelar och sjunger. Var kanonbra.







Köpte på marknaden en drömmfångare........
som nu hänger i sovrummet
.






Slank även med ett par cowboy hattar som
vi hade på oss under kvällen.
Jag köpte den ljusa och sambon fick den mörka.




Tusen tack för er alla goa kommentarer som ni
lämnar hos mig. Glädjer mig mycket.
Har inte hunnit varit in till alla ännu, men kommer
så fort som möjligt göra det.
I morgon börjar jag nu åter på min tjänst inom
vården efter min långvariga sjukskrivning och
och semester. Har inte varit på jobbet sedan jag
opererades i slutet av februari, så det är ju ett
tag sedan, men man kommer ju snart in i rutinerna
igen.


Ha de gott vänner och håll tummarna att även mina
knän nu håller och fungerar. Skall bara vara lite
återhållsam med tunga lyft.


18 kommentarer:

  1. Hej! Måste kännas skönt att få börja jobba igen. Hoppas det ska kännas bra för dej.
    Vilken fin present du fått av Olga.
    Vad söt den lilla tjejen är som vilar tryggt hos morfar.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till nya barnbarnet! Hon ser bedårande ut! Fina buketter och coola hattar!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med uppskattande paket.. :-)

    Vilken söt liten bebis, känner den ljuvliga bebisdoften ända hit :-)

    Ha nu en härlig måndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Nydelig presang du fikk i posten.
    Gratulerer med nydelig liten baby.
    Vakre buketter du har laget.
    Ønsker deg en fin ny uke og håper det går bra med deg på jobben.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  5. så fin present Du fått av goa Olga! Grattis till den lilla tösen, så söt.
    Var nu rädd om Dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Vad härliga saker du skriver om...paket,litet gulligt barn,countryfestival och drömfångaren du köpt... så mysigt ni har haft och så börjar du jobba och det blir ju också skönt att komma igång igen... hoppas att allt går bra och var rädd om dej...
    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Hjärtliga gratulationer till den lilla nykomlingen! Så söt. Här har man fått så fina presenter också! SÅ snällt av Olga. Du har varit med om mycket under sommaren vännen. Tack för dom fina orden om korten! Stressa inte du hälar på när du hinner. Jag försvinner inte! Hahha jag det sprutar idéer nu, måste göra så fort det kommer en idé för annars glömmer jag bort. Hörs när du har tid kram

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Tack för rar kommentar till mitt "Sommaren är kort"-inlägg! Ja, det är en speciell sorts hibiskus och den tål att stå ute året om, åtminstone här i zon 1! Jag vet inte hur långt upp den går - fråga i plantskolan!
    Ha en skön kväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!!

    Nu blir jag så rört!!! Av alla fina ord som du skrev om mig... :) Som sagt - är bara så glad att ha dig i mitt liv, även bara genom bloggvärlden (vem vet kanske träffas vi någon gång?)! Och glad blir jag för att du tyckt om presenter!

    Underbar liten tjej har ni fått!!! Jag beundrar Moder Natur varje gång jag tänker på hur de små liv uppstår - två cell träffas.... UNDER!!! :)

    kramar/Olg@

    SvaraRadera
  10. Hej Britt! Hos dig har det hänt massor sedan jag sist tittade in:) Jättesöt liten baby i morfars knä!! Var rädd om knät nu när du börjar jobba...som sagt inga tunga lyft:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  11. Åh så fin gåva du fått!
    Så underbart med sådana vänner!
    Det var ett tag sedan jag var in här hos dej!
    Ibland hinns inte allt med!
    Vilken fin bukett!
    Och så liten och söt den lille var
    Hoppas det går bra att börja arbeta igen!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  12. Hoppas du fick en bra jobbstart, förstår att du har ett tungt jobb med många lyft. Olga är allt en supergo tjej, så rätt hon prickade in med rostemat på dina gåvor. Och lilla bebisen är så söt, så go. Gillar din drömfångare också, och jättehäftiga hattar.
    Må gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Vad fin present du fick, sånt gör en glad:)
    O den sötaste lilla babyn, tänk vad ljuvliga dom är...tror alltid hjärtat kommer slå extraslag när jag ser en så liten...
    Det går säkert bra att komma igång o jobba igen. Hade själv lite ont i magen efter semestern men väl på plats var det bara kul!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  14. Klart jag säger till haha då kan vi åka du och jag. Det är Britt och Christa quiltar det där. Hoppas du haft en bra dag på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis till mormorskapet du. Och visst har jag 4 tallrikar kvar. Kan dela på dem och skicka två om du vill.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Olga hon är ju för go, hon har varit och hälsat på mig i gårdsbutiken, vi bor bara ett par mil ifrån varandra..så du ska börja jobba nu, tufft att komma tillbaka efter en sådan lång sjukskrivning,

    lycka till, stor kram

    SvaraRadera
  17. Grattis till barnbarnet och så söt hon är i morfars knä :)
    Trevligt med goda bloggvänner som överraskar, det gör jag idag också...du har ngt hos mig att hämta :)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  18. Hej fina vän!!
    Åh, vilken underbar gåva du fått!! Den är du sååå värd!!
    Vilket underverk som ligger i knäet!! Mmm..vill ju bara gosa =)
    Hoppas att du mår bra vännen & att du har det bra!!!
    Tänker på dig & önskar dig en toppen fin helg!
    Kram Tina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt