måndag 25 maj 2009

Dagen efter.........



Hej alla goa gulliga bloggvänner, hoppas ni alla haft det bra i helgen, och vädret varit skapligt. Här har det både varit regn, hagel och sol, men igår när det var den stora dagen så blev det soligt nästan hela dagen, förutom några regnstänk.
Idag känner man sig ganska så trött och slut i både leder och för lite sömn, men det var det värt. Här kommer lite bilder från igår, med början av den vackra syrén buketten som sambon plockade innan vi skulle åka iväg igår till kyrkan.
Här är jordgubbstårtan jag bakade. Den är gjord på chokladbotten och fylld tunt lager hallonsylt tillsammans med hallonmousse, och nästa lager tunt lager hallonsylt och chokladmousse och sista lagret är jordgubbsmousse. Dekorerade med färska skivade jordgubbar och finklippt citronmeliss. Spritsade grädde runt om tårtan (Linnea tycker inte om grädde så hon valde själv denna tårta), blev väldigt omtyckt.

Här är Rosenthal´s porslinet som jag dukade med som heter Maria Björnbär



Här håller jag på med dukningen, hann inte ta kort när det var helt färdig för batteriet tog slut



Här är från Östervålas vackra kyrka med konfirmanderna som står där framme och skall få nattvarden




Här står våran Linnéa som pratar, det var så fint så man blev rörd





Här är den underbara prästen Cecilia som alla konfirmanderna tycker så mycket om






Här har Linnéa kommit hem och öppnar sina paket. Hennes storasyster står till vänster och till höger står hennes kompis Frida från Uppsala
Ja, allting flöt på väldigt bra under gårdagen, så när vi kom hem från kyrkan så var det bara att duka fram maten som var färdig och känns bra, så man slipper stå i köket när alla gäster har kommit. Hade grillat ytterfiléer under lördagskvällen och det serverade vi kallskuret tillsammans med 2 sorters potatissallad, en stor grönsallad och hembakat bröd. Även idag har man inga matbekymmer om vad man skall äta, eftersom det blev lite kvar sedan igår.
Ska nu göra mig i ordning för att fara in till Uppsala en sväng. Och i morgon ska jag till ortocenter på Löwenströmska som jag har väntat på så länge. Ska blir skönt att få besked vad som hänt med knäet mitt.
Ha det så gott så länge alla goa vänner.


















14 kommentarer:

  1. Hejsan vännen! vilka underbara bilder du bjuder på.Vilken underbart god tårta.Vad roligt att ni fick fint väder.Jag och älsklingen har varit i stockholm.Det har varit helt underbart mysigt.God mat och dryck.Ja vi har haft detlugn och skönt.Nu ska jag åka till Norrköping och handla lite.Ha en skön dag och vila upp dej .Ha det gött så hörs vi kramiz ~~~~~~RITA~~~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Kul att höra att någon saknat mig hihihi. Allt har gått bra men gudars så jobbigt också. Ja det är en fin stad det har verkligen hänt mycket här sen sist. Ja hotellet är eller var fint men dom bygger upp det igen har jag hört. Åh tårtan ser helt underbar ut. Mums. Så fina bilder du har lagt ut. Ja fest är kul men skönt när det är över också! Ha det gott vi hörs mera nu! KRAM Christa

    SvaraRadera
  3. Vilka fina konfirmationskort du visar!
    Du har dukat så vackert med vackert porslin...
    så fint med syrénbuketten och rosorna på bordet!Maten låter så god också festligt värre!

    Första gången som jag kikar in hit,
    väldigt fin blogg du har!Hoppas du
    blir bra i ditt knä!

    Ha en skön dag,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Glömde ju skriva...så god tårtan ser ut
    jättemumsig!Och bilderna inifrån kyrkan
    är ju så fina..tycker om dom vackra kyrko-
    fönstren..så fina färger i dom!Ja det var nog en riktigt fin högtidsdag för er och eran Cecilia!

    *kram*

    SvaraRadera
  5. kul att du titta in.. mysig blogg du oxå har...
    kram N TIITAR NOG IN IGEN

    SvaraRadera
  6. Vilken smarrig tårta! Man blir ju tårtsugen! Mitt flickbarnbarn är 1 år och heter också Linnéa. Fint namn!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder! Kyrkan ser väldigt vacker ut!
    Och den tårtan...Mmmmm. Jag tycker inte heller att grädde är något vidare.
    Hoppas du får besked om knät!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  8. Hejsan Britt!
    Vad gullig du är, tycker att din blogg är jättefin. Så mysigt med konfirmation, det är så högtidligt. Lät som att maten var super.

    Om man vill beställa bokstäver är det smidigaste att maila mig. Just nu har jag en massa beställningar, men leverans kan ske ngn gång om 1½-3 veckor. Vet inte riktigt hur lång tid det kommer ta för mig att arbeta undan beställningarna eftersom sambon nu blir arbetslös. Detta kommer ju innebära att jag kan tillverka mer än nu.

    Ha det så gott.
    kramar Ida

    SvaraRadera
  9. Hej Britt,
    så roligt att du hittade in till mej så jag fick möjligheten att hitta hit.

    Så kul att du ville vara med i min tävling,

    kram Annika

    SvaraRadera
  10. Gå in på Vitt & Vältummat. Jag har något speciellt för dig;-)

    SvaraRadera
  11. Fina konfirmationsbilder och fina kort du gör.
    Hoppas det går bra imorgon och du får hjälp med ditt knä.
    Ha det så bra. Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjorde det med dukningen och all din goda mat, tårta och kakor, jag blir så sugen.;0)
    Du gör så jag får lust att baka, göra god mat och att göra fint omkring mig.
    Tack för att du ger energi.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. så fint det är med konfirmation
    vad kul att du vill vara med i min tävling tre lotter har du
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder du bjuder på. Så fint namn dottern har:-) Min yngsta heter också Linnéa här. Ja, det namnet är ett riktigt släktnamn här.
    Ha, det så gott.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt