fredag 16 april 2010

Rosor och vinst..........

Hej alla goa bloggvänner. Så var det fredag igen och helgen stundas. Denna vecka gick så fort, skulle ha behövt mera timmar. Man blir ju så glad och känner att man vill göra så mycket när solen strålar. Äntligen kan man vara ute och rabatterna är inte längre snötäckta, och man ser hur knopparna tittar upp ur jorden. Är det uppehållsväder nu i helgen skall jag börja rensa bort vissna blad och blommor ur rabatterna. Altanen skall tvättas med högtryckstvätten, har blivit så svart under vintern. Denna vackra rosbukett köpte jag igår när jag åkte fr läkaren där jag var på återbesök. Såret har läkt bra efter denna pencillinbehandling som jag äter. Har nu fått klartecken att börja träna för fullt nu, och det skall bli så skönt. Har ytterligare en ny tid i början av maj för att kolla styrkan i benet.

Idag skall jag testa att göra en mjuk kaka, och sedan tänkte jag tillsätta mosade bananer och lite krossad daim. Har inte gjort denna tidigare men drömde om att jag gjorde en sådan, så nu blir det till att testa.

Nu när solen har börjat sprida sitt ljus så märker man att man måste börja ta itu med fönstrerna. Efter vintern och all dess snöande, och eldande så har det blivit både sotdamm och fläckar.

Fick ett paket med posten igår och det var vinst fr goa Maud med bloggen Himla Lantligt. Vinsten var denna vackra väggord. Tusen tack Maud.


I paketet låg även detta vackra kort.



Tusen tack alla goa vänner för era gulliga kommentar som alltid gläds över.
Önskar er alla en underbar helg.
Ha de gott och var rädda om varandra.







23 kommentarer:

  1. Kram till dig goa Britt <3
    Så härlig rosbukett du har köpt dig :0) dessa vackra blommor är ju en lisa för själen att titta på..
    Så gott att såret har läkt så fint :0) så att du kan träna upp din styrka i benet nu.

    Mmm låter gott med kakan du ska baka, ät en liten bit för mig...hihi <3

    Grattis till ditt fina paket, fick ett likadant.
    Helt underbara kort, hon är så duktig Maud.

    Ha nu en härlig weekend!

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Grattis till väggordet.. Jag vann ju samma som dig av fina Måd.. (hon stavar faktiskt så ;-) )

    Härlig bukett du köpte och vad skönt att det läkt bra och att du kan träna igen..

    Ha nu en fortsatt bra fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Skönt att såret läkt och du är så bra i benet nu, du var värd en fin bukett blommor. Och grattis till en jättefin vinst, kommer och bli toppenfint där du sätter det. Kakan låter god, du får kalla den din drömkaka.
    Ha en fin helg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ så vackra rosor du köpt och så fina väggord, grattis :-). Maud är duktig hon :-). Ja det var väl en kul annorlunda beställning va. hihi. Blocket ska jag utveckla lite mera, kanske blri det nåt i min butik senare hihi. tack ja askarna är fina och det är dom stora vi har gjort. o går åt, måste köpa in mera såna. Ha en underbar helg du med du med kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till denna fina vinsten!
    Och vad roligt att höra att det blev bra av pencillinkuren!
    Låter riktigt gottis med denna kakan!
    Önskar dej en mysig Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. hej vännen
    wow vilken bukett =) och så fin vinst. önskar dig en skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  7. Vilka fina väggord vi vann...både du och jag:) Visst blir man så glad!!

    Skönt du fått klartecken att träna ordentligt nu, måste kännas skönt att få höra.

    Underbar blombukett du köpte...så vacker färg:)
    Och kakan låter låter bara MUMS!! Härligt att fira att att du nu är ordentligt på bättringsvägen...:)

    Önskar dig en Trevlig Helg.
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Hej, jag är en ny vän på bloggen. Vill bara säga att du har en väldigt fin blogg. MVH semlan

    SvaraRadera
  9. Skönt för dig att det nu går på rätt håll! Litet starkare för varje dag?
    Fina, färgstarka rosor! Och grattis till vinsten!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Hej! Skriv ett inlägg tidigare, men vet inte vart det tog vägen. Vad roligt att ditt knä läker och att du kan börja träna igen och vara ute och gå.
    Monteringen av garderober gick bra, men sedan fick vi stora problem eftersom inte hörnen är vinkelräta och att väggarna inte är raka. Så det tar nog en dag till att få upp dem.
    Önskar dej en skön dag i trädgården i morron.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. så skönt, Britt, att du fick träna nu! kan tänka mig att det känns oerhört bra! Men ville ändå säga "ta det lugnt" ^^ Är sådan hönsmorsa, vet du ;)))
    Krama Olg@

    SvaraRadera
  12. Hej Britt.
    Tack för din hälsning. Så roligt att du mår bättre och kan börja leva igen, vara i trädgården och kratta och sånt. Vi har för mycket snö ännu.
    Mycket vackra rosor du köpte.
    Det blir så fint till den vita duken, så effektfullt.Ett väldigt fint ordspråk, det hade jag inte hört.
    Tycker om det.
    Men så fint kort du visar, man tackar sååååååååå mycket.
    Hoppas du får en fin helg, med fint väder.
    Varmkram Zara

    SvaraRadera
  13. Ja det blir nog många som är ute och donar i sina trädgårdar i helgen. Här blåser det lite kallt så det blev en väldigt kort runda ute.
    Skönt att du mår bättre och kan börja träna, och härlig rosbukett har du införskaffat med.
    Skön helg på dig.
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Hej! Tack söta du för allt det fina du skrev, så glad jag blir. Ja det vore väl nåt att få jobba med detta + inredning. Har ju haft starta eget tankar men vågar inte ta steget. Gulliga du vad glad jag blev över dina ord! Puss på dig o ha en fin lördag

    SvaraRadera
  15. Tack för din gulliga kommentar:)
    Härligt att du unnade dej en vacker bukett! Jag tycker att man ska "skämma bort" sej själv lite oftare:) Otroligt vackra!!!
    Grattis till fina vinsten också, hennes kort är ju också så vackra!
    Kakan lät väääldigt god också:)))
    Kram på dej! Cilla

    SvaraRadera
  16. Fint att du börjar läka och får träna. Snart vill du ju ut i trädgården och pyssla.

    Ni har så fin plattgång, har ni lagt den själv? Skulle vilja byta ut vårt grus mot en sådan.

    SvaraRadera
  17. Hej söta Britt!!!!
    Tack för din hälsning! Ja, vi hade det jätte mysigt i Jönköping igår!!
    Va underbart att ditt ben läker & att du får börja med träningen nu!!!
    Blir så glad när jag läser det!!!
    Ja, dessa fönster..suck... det som göms i snö... mina är groteska & jag känner att min tid & ORK inte riktigt räcker till till att städa & dona.. men men .. det kommer =)
    Önskar dig en fin Söndag!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  18. Skönt att såret läker nu och att du kan börja träna mer! Grattis till din vinst från Måd. jag hade turen att vinna en skylt, gissa om jag blev glad! Känner att jag behöver lite små glädje ämnen just nu. Vår yngsta dotter sitter fast i Kina, oron hos mig är ganska stor.
    Rosorna är ju verkligen vackra, tänk vad skönhet och glädje våra blommor sprider!
    Ha en fortsatt bra söndag!
    Märta

    SvaraRadera
  19. Vilka fina blommor en underbar färg.
    Visst är det roligt med en liten vinst nu och då det förgyller verkligen.Vi hade ju samma tur hos Måd:o)

    Ha en riktigt fin vecka.
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  20. Hejsan
    Det bara "strömmar in" vinster hos dej, kul att du har sån tur.
    Nu stundar den tiden, vårstädning både inne och ute. i trädgården måste man vara snabb med städningen, för när blommorna börjar sticka upp i rabatterna här, det går så fort, jaa, det smäller bara till.

    Ringarna jag gör är alla olika, kommer att lägga upp nya under våren.

    Ha det gott
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  21. Skönt att benet blivit bra nu när trädgården väntar. Det är riktigt Britt, man ska ha fina blommor omkring sig. Rosor är underbara. Jag tycker det har hänt något med rosorna, de håller sig fräscha mycket längre mu för tiden. Det finns ett kinesiskt talespråk som säger -"har du 10 yen, köp rosor för 5 och bröd för 5, då kännr du dig lycklig."
    Kram Viola

    SvaraRadera
  22. Hej Britt!
    Kul att du tittade in hos mig!
    Hoppas att du tillfrisknar snart!

    Ha en fin vecka!
    ♥ - hälsningar
    Marie

    SvaraRadera
  23. Vad härligt att det går åt rätt håll, en underbar bukett du inhandlade, det gjorde du rätt i, ha en bra vecka nu och träna på, kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt