tisdag 13 april 2010

Tussilago och änglar..............

Hej alla bloggisar! Vilket underbart vacker väder vi haft i några dagar. Sitter ute på altan och lapar sol och njuter av gott kaffe och hör alla fåglar kvittra..........det är äntligen vååååår. Vi har ju fortfarande lite snöhögar kvar men inte alls mycke, solen har gjort sitt. Ska bli skönt när all snö försvunnit fr rabatterna så man ser vad som kommer upp.......tar nog bara några dagar till innan den är försvunnen.

Har inte varit riktigt på G sedan samtal med min op.läkare. Fick ytterligare 2 pencillinkurer att ta, och sedan återbesök hos honom på Löwenströmska på torsdag. Pencillinet börjar iaf göra verkan för nu börjar såret läka äntligen.

Plockade dessa vackra tussilago i vårat dikeskant i söndags (inte jag men sambon kom i med dem), och det är som en gul matta nu i diket......är så vackert.
Satte dessa i ett snapsglas som har en liten tennfot.......tyckte de gjorde sig bra där.
Dessa bilder på änglarna kommer fr ett ark med änglar på som jag köpte från Panduro. Arket har säkert ett 15-20 st olika motiv.




Tack alla underbara som lämnar kommentarer.
Har försökt att besöka er alla och har jag missat någon så är det av misstag.
Önskar er alla en fin fortsättning på veckan.
Ha de gott och var rädda om varandra.


P.S Har fått hem mina rosa hjärtskålar fr IB Laursen och de var så fina D.S




23 kommentarer:

  1. Så fint med tussilago! Och vilket fint snapsglas! Är det gammalt?
    Skönt att ditt sår äntligen börjar läka, men trist att behöva äta så mycket medicin!
    Hoppas att det blir bra nu!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vackert med tussilago. Här har vi fprtfarande ganska mycket snö. Den här veckan har vi haft soligt och varmt på dagarna och minus på nätterna. Jag är ganska slut nu, för vi har tapetserat i två dagar nu. Inte så lätta när det är snett och vint överallt. Men nu är det klart och i morron kör vi till IKEA och köper nya garderober. Ska bli skönt med lite uppfräschning i sovrummet.
    Hoppas ditt knä har läkt riktigt bra till torsdag nu.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Finfina blommor!

    Inte roligt med all medicin, man mår trots allt inte särskild bra av de, fast de är avsedda att göra nytta ;)


    Ha det gott, Britt!

    kram Olg@

    SvaraRadera
  4. Tänkte bättre svara på en gång, annars blir inget svar sen ;)

    Jag ska blir familjepedagog när jag blir stor ;)
    Spännande jobb, tycker jag. Fast samtidigt så tråkigt att vi behövs i så stor utsträckning som det är i dag... Men men...

    kramar till dig igen :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Usch hoppas nu att dessa kurer hjälper nu! Inte kul att äta en massa medicin. Fina tussilagon du har hittat. Nu lyser dom i naturen lite över allt. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  6. vad jobbigt att du måste äta mera mediciner.Vad tråkigt.Hoppas att du är på g snart.Mysigt med tussilago.Då är det vår.ar oxå dom änglarna tycker dom är så fina.Krya på dej nu och hoppas att det går bra för dej på torsdag vännen.Ha det gott Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Hej söta Britt!!
    Å, va jag blir glad nu!! Så glad att det börjar läka nu!!!
    Vilken underbar liten bukett du plockat! Ja, nu är det vår! =) Fantastiskt skönt. Här har vi varit snöfria nu flera veckor. Helt underbart!!
    Hur mår du annars? Tänker på dig & önskar dig en underbar Onsdag!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  8. Hej fina Britt , Tack för awarden jag fick av dej det glädje mej ska du veta , man blir så glad o känner uppskattning . Vad fina vinster du vunnit va kul . Här har jag inte sett några tussilago ännu men det har vart strålande väder nu i ett par dagar så man känner att våren är på G , härligt är den finaste årstiden tycker jag .Ta hand om dej Kramen //STINA

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att pencilinet börjat verka nu..

    Vilket sött litet snapsglas du satt de våriga tussilagon i .. Jättefint..

    Jag gillar med änglar och de du visar är mycket fina..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack vännen! Muggarna är ljuvliga hihi passar dom hos dig med? hihi. Tack ja tvålarna är fina men dom har vi inte gjort själva utan jag har köpt in dom o så har vi dekorerat dom. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Tack för kommentaren på min blogg!
    Underbara bilder du bjuder på!
    man blir lyrisk!
    Ha en bra Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  12. Hej Britt! Otur med op.såret som inte vill läka ihop...hoppas nu verkligen att den här kuren hjälper!! Försök ta det lugnt och njut av solen...:)

    Tussilagon passade så bra i snapsglaset och så extra fint det är med tennfoten.

    Ha en fin dag!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  13. Tack för kommentaren till mitt inlägg om potatis-sättning! Ja, sötare potatis-sättare får man leta efter! Hennes tvillingbror var inte så intresserad i år. Han sparkade hellre fotboll...
    Vi brukar ta upp de första potatisarna till midsommar men de har kommit i jorden litet senare än vanligt i år, så vi får väl se! Å andra sidan har vi ju lagt odlingsväv på i år!
    ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att såret börjar att läka.
    Det måste vara jobbigt att äta alla tabletter.
    Så vackert det låter med tussilagon i dikesrenen.
    Ja tussilagon passade verkligen där i tennkoppen.
    Kram:)

    SvaraRadera
  15. Underbara tussilago så vackert gul...lyser ikapp med solen..
    Fortsätt att krya på dej!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  16. Hej Britt! I kväll är jag helt slut så det blev inget inlägg idag. Vi har varit till Karlstad och IKEA och handlat garderober m.m. Dyrt blev det också. Men fy vad jobbigt det är att gå där och vi har dessutom 12 mil dit enkel väg.
    Jag vet inte om jag skrivit att vi bara bor 15 km från norska gränsen och Svullrya ligger på norska sidan och är ett jättelitet samhälle med en affär och en kro. Vi har nog ca 3 mil dit. Det var där jag fotade alpackorna också. Vår närmaste stad är Kongsvinger som vi har 55 km till. Ungefär lika långt till Oslo som Karlstad.
    Idag har jag sett massor av tussilago i dikena.
    Du får tänka på mej när vi ska montera ihop garderober och hoppas att allt är med.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!!!
    Tack för din hälsning =) Blir så glad =D
    Hoppas du mår bra nu vännen!!
    De där skorna.. ja, de borde finnas i din hälsokostbutik. Men de är relativt nya, så de kanske inte fått in dem än.. eller så kanske de inte vill ta in dem. Vet inte om det enbart är i hälsokost de kommer att finnas. De kostar 1299:- & sen finns det gympa skor oxå. Sandaler finns oxå de kostar runt 600:- tror jag det va.
    OM du inte får tag på dem & du gärna vill ha, så kan vi skicka till dig. Bara hör av dig isåfall =)
    Jag ljög lite i mitt inlägg.. fniss.. fast omedvetet..hihi.. jag skrev fel.. jag skrev att de förbränner 4% mer än med vanliga skor.. men det ska vara 4 GÅNGER mer kalorier med dessa skor!!
    Önskar dig en fin Torsdag!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  18. Vi ses kanske på Facebook..... är också där... ganska smidigt...
    Ha det gott!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  19. Tack snälla du för dina rara ord om mina kort. hahha nej idéerna verkar inte ta slut, nu är det tändsticksaskar på gång hihi. Tack tack du är så snäll. Kram

    SvaraRadera
  20. Hej söta Britt. Tack för tipset på änglarna från Panduro.

    Tussilago är så fina, ska gå på jakt efter såna.
    Vi har fått violer i trädgården och de doftar så ljuvligt.

    Ha en fin vår.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej Britt!
    Åå så söta tussilago!
    Man blir så glad att se dem i dikeskanten!
    Jättefina bilder du hittat!
    Hoppas pencillinet gör att du snart blir bra!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Hej Britt.
    Ja jag hoppas verkligen att det läker nu, det blir nog bra nu. Så klart man vill vara frisk till våren, det är så mycket roligt nu som väntar.

    Men här sitter jag och gapar så hakan hänger ner, när jag ser din lilla bukett av Tussilago så förtjusande.
    Så löftesfyllt.
    Tänk aldrig under hela mitt liv så har det funnits här. I skolan lärde vi oss att det bara fanns söderut.
    Men i två(blir tre) år har vi nu haft tussilago.(tror de kom när vägen asfalterades för fem år sen)
    Så det ser jag så fram emot, när de små liven sticker upp ur jorden.
    Trädet har jag fått av en granne, som tyckte det tog för stor plats, hennes mamma hade haft det i säkert 20 år, före henne. Apelsinerna ska gå att äta jag har smakat, det är lite sötare, men jag vet inte om man vågar äta så mycket.
    Jag vet inte så mycket om trädet.
    Men så underbara bilder du köpt på panduro.
    Såna gillar jag.
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram Zara

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt