torsdag 29 april 2010

Vackra saker fr Gårdsromantik och en Award.......

Vill börja tacka er alla goa vänner för alla fina kommentarer jag får, det är så roligt att läsa dessa.
Här har det regnat hela kvällen, natten och nu tror jag det börjar avta, men det är inte många grader, så det blir till att tända i kakelugnen så man får lite värme i stugan. Hoppas det blir lite bättre till i morgonkväll när alla kasor skall tändas. Vi skall till svärföräldrarna tillsammans med sambons syskon som också är där.....är en tradition att man åker dit och gör en egen kase och grillar korv.

Var till mitt jobb igår och hade samtal med min chef och en från personalkontoret i Heby Kommun ang Afa försäkringen och skrivelse för att få ersättning för sveda och värk mm. Får se om det går igenom, men man får inte ha så stora förhoppningar. Skall nästa vecka på torsdag tillbaka till Löwenströmska och träffa min läkare på återbesök och se vad han säger om min fortsatta behandling/träning framöver.

Här kommer lite bilder på några saker som jag köpte av Maud som har butiken Gårdsromantik.
Maud har så mycket fint i butiken men det gäller att ha en fet plånbok eftersom det är så mycket man skulle vilja ha, och man blir ju inte speciellt rik när man går sjukskriven länge. Men lite blev det i alla fall. Bilderna var jag tvungen att ta fr Mauds butik för jag skulle knäppa kort nu på morgonen så fanns inget batteri i kameran och den måste laddas i flera timmar innan den fungerar, så typiskt........
Denna vackra rosskylt i emalj var ju bara ett måste för jag är ju såå svag för alla dessa rosmotiv........
Även denna roskrans har jag gått och sucktat efter länge, men inte blivit av tidigare.......kommer att behålla denna färg så den blir inte vit.........

Även denna rosa vispskål har jag tittat på länge både på nätet och när jag varit till Fullerö handel, men ej köpt tidigare men nu blev det ett köp.........

Sen har jag fått en utmaning av min goa bloggvän Zara som har bloggen House of chandeliers and Shabby things. Tack gulliga du för att du tänkte på mig.
Utmaningen går ut på att man skall visa sin bloggs tionde bild, och min tionde bild var även det ett inköp jag hade gjort......ett par grytlappar..........bilderna innan hade jag en del matrecept så det är inte bara inköp jag gör *L*
Utmaningen skall gå vidare till sju bloggvänner och jag väljer:
Lyckan till!!!!!!
Vill även önska er alla en härlig valborgshelg!!!




23 kommentarer:

  1. hej vännen
    oj så mycke härliga bilder du visar all är jag vill ha grejer =) önskar dig en skön valborg
    kramar pia

    SvaraRadera
  2. Underbart vackra saker du inhandlat, svag för rosor? du? ihihi ja vem är inte det. Kransen är så ljuvlig, WOW. Hoppas du får en fin valborg nu vännen! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det är fint med rosor ... speciellt de gammaldags rosa som doftar underbart!
    :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på vackra sker du inhandlat :0)

    Önskar dig en fin valborgsmässoweekend!

    Ha det gott!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Vad fina saker du köpt hos Maud, hon har verkligen såå mycket fint!!! Rosa vispskål var hur sött som helst, min är vit men man kan ju ha en till;) Kransen har jag också men min blev ju just vit(shabbad) för ett par dar sen. Fin både och tycker jag.
    Ha en fin dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Tack för grattishälsningen. Solen har letat sig tillbaka hit, så kanske det blir grillväder imorgon. Och elda som ni gör det är kul, det gjorde vi alltid förr. Så fina saker du köpt från Maude, den kransen är ljuvlig. Och en sån vispskål har jag, inte så fin färg som din. Den är jättebra, använder den ofta. Så snabb du var och välja bild nr 10, och så fina grytlappar.
    Ha nu en härlig valborgshelg
    Vårkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Åh så fina saker du har hittat..... underbara!
    Hoppas det går bra hos dinn läkare!
    Tack för utmaningen...
    Få se om jag hinner med det idag!!!!!
    Ha en fin Valborg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Typiskt med batteriet.. Men snart kan du plåta igen..

    Vad fina saker du köpt hos Maud.. Hon har så mycket fint..

    Ha nu en bra dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Hej Britt! Tack för utmaningen...jag tar den i mitt nästa inlägg! Hoppas försäkringen går igenom...både för sveda och värk och ekonomisk förlust!!

    Jättafina saker du handlat, det är så svårt att låta bli när det finns såå mycket snyggt!!

    Ha en fin Valborg, söta du:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Regnar det hos er? Jag blir nästan litet avundsjuk, här har inte regnat på länge och det skulle verkligen behövas! Men nu har värmen kommit och men ser skillnad på växtligheten från förmiddag till eftermiddag!
    Låter mysigt att grilla korv vid elden till Valborg!
    Ha en härlig Valborg och Första maj!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Vad fina saker du har köpt hos Maud.Vispskålen har jag både en rosa och vit hur söta som helst.Önskar dej en skön och mysig valborg och första maj.Hörs vi inte innan nästa vecka så får du lycka till hos läkaren.Ha det bäst vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  12. Hej! Tack ja änglar är väl så fina och dom kan man inte ha för mycket av. nej då inget mera men ja man förlorade en bloggvän men det kan inte hjälpas. Jag står på mig! tack söta. Ha en fin valborg om vi inte hörs innan Kram♥ DU? När i juni var det nu, var det innan den 12 va ? Har råkat radera mailet :-( Kram

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Roligt att du är i farten igen. Hoppas att återbesöket hos läkaren går bra.
    Här har vi haft riktigt varmt och skönt idag. sommarjackan kom fram.
    Önskar dej en skön valborg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  14. Ohhh...måste göra en rättelse, har nyss gjort ett inlägg som var uppföljning till mitt förra!

    Utmaningen kommer i nästföljande inlägg...bara så du vet att jag inte glömt det...:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  15. Du har så härlig blogg!! Du har en utmärkelse att hämta hos mig :)

    SvaraRadera
  16. Tack, Britt för utmaningen! Jag ska försöka fixa det - min 10:e bild och din! ;0)

    Grattis till awarden!

    Ha en underbar Valborg, kram Olg@

    SvaraRadera
  17. Tack Britt för Din hälsning!
    Somsagts rosor kan man aldrig få för många av.
    Tack för hjälpen ang. min blogglista men det var precis så jag gjort men det funkade inte. Får be sonen om hjälp i helgen.
    Ha nu en mysig Valborg och var rädd om Dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  18. En riktigt gó valborgs till dej också!!!
    Jaa det sura vädret håller i sej här så det får bli hemmamys!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  19. Ha en bra valborgsmässoafton.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Olá
    Belo blog.Vou te seguir. Vem para o BRAZIL com gourmet.
    www.pecadosdamesa.com.br

    SvaraRadera
  21. Verkligen vackra saker du fått hem ifrån Maud, hoppas helgen är skön, här har vi premiärgrillat, smakade helt underbart, kram

    SvaraRadera
  22. Ha en bra vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Tjingeling. Tack för din fina kommentar om etiketterna. Fortsätter Britt jag lovar. Hoppas du haft en underbar Valborg. Här var det inte mycket till väder men det gick ändå! Ha det bra vi hörs mera kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt