måndag 29 mars 2010

Hortensia och rosor i ljuvligt rosa.......

Hej alla goa vänner. Så var det måndag igen, och det snöar för fullt ute. Har svårt att tro att det är sommartid och att våren är på väg när man ser detta väder just nu. Kan man inte se hur det knoppas i rabatterna så får man köpa lite vackra blommor och ha inne. Så i lördags så bar vi iväg till Uppsala och köpte denna vackra Hortensia som har en vacker ljusrosa färg, ville ha en vit egentligen men den var så ful i sina blomblad.
Brukar också ha en Hortensia ute i en urna på altan på sommaren. Den blommar så vacker hela sommaren...................

Köpte även en bukett ljusrosa rosor som blev så vackert tillsammans med Hortensian.


När andra köper en massa gula påskblommor så köper jag rosa blommor fniss...... ja, det slank även ner en påsklilja i kruka och en gul begonia för husfridens skull eftersom det skall vara gul till påsk, samt lite kompromiss att ta 2 vita begonior också.



Här ligger det vackra ägget som jag köpte av Eva Agnes som också går i rosa färg.
Idag har jag svårt att komma igång, blir så trött av pencillinet, men äntligen börjar jag se att såret börja läka fast det tar tid, det är bara att hålla ut. Var ute en lite stund igår och gick med kryckorna medan sambon skulle gå på en promenad. Han fick gå före, och jag tog och gåtränade en kvart och det kändes bra fast man kände av det senare. Idag törst jag inte gå ut eftersom det kommer nu snö. I morgon skall jag och min svägerska iväg och gå i affärer så jag får väl vila lite idag så man orkar med lite shopping vad det nu kan bli man hittar.


Denna mintgröna tunika köpte jag fr Ellos för ett tag sedan. Är så perfekt med dessa då man kan ha dessa till jeans samt på sommaren har dessa som klänning, bra kombination.


Tusen tack för era kommentarer. Skall ta och sätta mig ner idag och svara på de kommentarer som jag inte har hunnit med tidigare. Önskar er alla en skön vecka.







13 kommentarer:

  1. Tack för vårteckens kommentaren i min blogg! Ja, vi har nu full vår här. Hoppas, att den snart kommer till er också!
    Underbara rosor du har köpt!
    Ha en bra dag och lycka till med shoppingen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen!Vilken vacker hortensia du har köpt och fina rosor.Fint med rosa.Snygg tunika.Ta du och vila idag ,Lycka till med shoppingen.Hä skiner solen.Önskar dej en fin måndag Vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Härliga blommor...hortensian är ju underbar och även rosorna naturligtvis...förstår precis det där med färgerna till påsken;) Jag är heller inte så väldigt gulfixerad...
    kram Maud

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hortensia, de är så vackra..

    Här nere finns våren, snö vill vi inte ha mer förrän tidigast i slutet av året..

    Ta det lugnt nu så du orkar med morgondagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Britt.
    Vad tråkigt det där med såret, hoppas du mår bättre snart.
    Dina blommor är ju helt underbara.
    Jag har faktiskt sett att påskgul har börjat få konkurrens i många fler färger, det är väl kul.
    Sköt om dig min vän.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  6. Snö!! Isch, det var inget kul, hoppas det har slutat. Men det brukar tina fort under nysnö. Jättefina blommor, jag gillar rosa också. Och ägget var så fint, extra fin var bilden och glitterstenen. Jag har inte gått skola för och bli sminkös, det var Värmlandsteatern som lärde upp mig genom lite kurser. Men det var roliga år, saknar det jättemycket. Slutade för det blev för mycket helger och kvällar, nu jobbar jag med tandvård.
    Ha det gott, och var försiktig när du går ut.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. å så fina färger på blommorna. tack för din kommentar, ja loppis fynd, målning mm hahaha. Japp det är jag och min man, taget den 19 juli 2008. Ha det bra kram

    SvaraRadera
  8. Hej Britt!
    En sån underbar hortensia!!
    Rosa är så fin färg :)
    Tunikan är jättesnygg!
    Åå uppsala tycker jag om att åka till!
    Det kanske blir en tur dit snart :)
    Ha en mysig påskvecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vackra blommor du köpt. Jag hör till dem som inte är så förtjust i gula blommor. Tycker faktiskt dina rosa är mycket finare.
    Vad bra att ditt sår börjar läkas nu.
    Önskar dej en skön stilla vecka och en härlig påskhelg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  10. Vilka ljuvliga blombilder och ägget var ju för rart, önskar en härlig påskvecka, kram

    SvaraRadera
  11. O vad härliga rosa blommor! Hoppas att du mår bättre nu!
    Ha en skön Påskvecka!
    Märta

    SvaraRadera
  12. Vackra blommor piggar alltid upp och Hortensian är bara för vacker! Jättefin tunika du handlat...färgen är härlig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Kikar in och önskar er en Riktig Skön Påsk Helg
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt