fredag 4 september 2009

Änglar, ljuslyktor och inrednigsbutik

Änglar finns dom.....ja, de finns några hemma hos mig. Kommer att visa några favoriter jag har.
Spar på alla sorters änglar, och finns det saker med både änglar och rosor då är lyckan gjord. Tiden gick fort i alla fall fast man var ensam hemma, och mat blev det oxå, lite snabb färdig Findus grönsaksrätt som var helt okej som jag hade lite rökt skinka till. Idag för det bli lite räkor med sallad och fetaost eftersom det är fredag, och lite gott måste man äta fast man är själv. I morron skulle min äldsta dotter Therese och barnbarnet Måns komma och hälsa på och fördriva tiden med mig. Sambon kommer väl hem framåt kvällen i morron.

Här öser regnet ner, har regnat hela natten oxå. Måste i alla fall ut och handla lite ätbart trots det dåliga vädret. Hoppas bara att det inte blir åska idag, för det räcker att man bor på landet och har skogen som granne och det är mörkt, då behöver det inte åska oxå hua. Det är tur att man har flera grannar brevid sig i alla fall. Ska nu ta fram långsnabel och skura golven så det är rent och fint till i morron.

Det här är en av de allra första änglarna som jag började samla på...
den här har jag fått i present för flera år sedan......

det här är en av mina favoriter, köpte den för 99,- för säkert 7 år sedan, hon lyser upp med sitt ljus på jularna och så kommer det ljuvlig julmusik från speldosan inuti henne.







hon har så vacker klänning med guldspets.......





och lite spets på ärmarna........




När vi var på kalas i söndags och firade min sambos största tjej så hade vi köpt dessa ljuslyktor, köpte även sådana själv, tyckte de var så vacker rosa nyans tillsammans med lite melerande
effekt upptill.................





hon blev jätteglad, tyckte de var jättefina........







igår kväll tände jag dem och dekorerade med två små vaser som jag satte tulpanpelagonblommor i, blev riktigt snyggt........








Hos Mixin kan man köpta dessa snygga Trådfat på fot som är gjort i trådslöjd,och som kan användas tillsammans med en glasklocka eller som på bilden tillsammans med krona med hjärta (säljs separat).
Trådfatet kommer från Krasilnikoff.
Pris 199,-
Hos Mixin finner du en härlig mix av vackra, lantliga, trendiga, roliga och hemtrevliga ting.
Har själv beställt det snygga Trådfatet och kronan. Kommer väl med posten i nästa vecka, är så snyggt.






Nej, nu får jag väl sätta fart med städningen så jag kan åka och handla sen.
Ha en skön helg, och var rädda om varandra, och till sist tusen tack för alla goa kommentarer
jag får. Skall senare titta in till era bloggar.




8 kommentarer:

  1. Vilka fina änglar.jag älskar ju änglar jag oxå.Vad fina ljuslyktor du visar,dom gillade jag-Vad tråkigt att det regnar hos dej .Nu är det fint här men i natt har det ösregnat.Ha en mysig fredag vännen kramizar ~~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. så mycket fint
    vilka änglar helt ljuvliga
    ha en trevlig helg
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Änglar är mysigt och vad fin ängeln var med spetsar,ljus och speldosa.
    Ljuslyktorna lyser verkligen mysigt sär på bilden.
    Trevlig helg Marie:)

    SvaraRadera
  4. Vackra Änglar .samlat länge på dom ?
    Ljusen är helt underbara .Hoppas ni haft en trevlig kväll
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  5. Härligt med änglar och ljuslyktorna ger ett härligt mysig sken när hösten knackar på...
    Änglarna glömmer sin tofflor hos mej.. hela tiden....(Dammråttor kallr en del dem)
    Härlig fredagskväll önskas ER!!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Så mycket fina änglar och ljuslyktorna är så fina. Det blir väl roligt med besök av dotter och barnbarn i morron. Då får ni festa på lite gott och ha det riktigt mysigt.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  7. Men så många fina änglar du har,och trådfaten var underbara,så snyggt.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  8. Hej Britt!!
    Ja, lite gott ska man allt unna sig!!! Vilka fina änglar & vilka fina "glas" så vackra med rönnbären & ljusen!!!!
    Jag ÄLSKAR själv änglar.. fast det har du kanske märkt på min blogg.. fniss...
    Ha nu en helt underbar helg!!
    Kram Tina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt