onsdag 9 september 2009

Trådfatet och kronan.....

från Mixin kom med posten igår. Den var lika fin som

den såg ut på bilden. Idag känner jag mig ganska mör, har ont i halsen, huvudet värker och kroppen känns som det skulle vara en regäl förkylning på gång. Man orkar inte göra så mycket än att inta soffan och datorn som mest. Här har jag iaf lekt lite och gjort en del arrangemang. Till jul blir det iaf lite mossa och dekorationer i fatet.



Var till svärföräldrarna igår och de blev så glada av baket och maten jag hade med mig. Är så kul när det blir uppskattat.



Idag har solen strålat, men det har blåst enorm mycket, träden har vajat så man nästan tror att de skall knäckas.

Får hoppas att det vackra vädret får hålla i sig över helgen och blåsten kan avta. Finns mycket kvar att göra ute om bara orken kommer tillbaka.



Nu ikväll skulle vi ha åkt på föräldramöte, men sambon fick åka själv eftersom jag inte ville åka iväg när man känner sig så här risig, och inte vill smitta ner de andra.






fin krona med hänge........



la dit några av tulpanpelagonblomkvistarna som har så vacker röd färg.....




lite sidenblomdekoration





äkta orchidéblommor och murgrönakvistar.......




Ha en mysig onsdag kväll!





18 kommentarer:

  1. De var en fin trådkorg...
    Äppeldelaren köpte min man på ICA Maxi....himlans bra....
    Ja du vaniljsås kan man ju bara sleva i sig som den är.....
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra grejjer du köpt, har lagt till sidan på mina favoriter, den måste jag komma ihåg, mycke fint att titta på där.
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  3. Hej Britt!
    Tack för dina gratulationer :)
    Det blir nog fint när du målar om ditt skåp också.Men man drar sig lite för att sätta igång med de projekten bara ;)
    Jättefint fat och krona som du köpt!
    Och så fint det blev när du dekorerade.
    Kul att kunna variera blommor!
    Jag har hft ont i halsen och huvudvärk några dagar nu.
    Inte kul när man är hängig.
    Så dator och soffläge gäller för mig också ;)
    Krya på dig vännen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert trådfat. Det kan man ha till mycket.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hallojsan!
    Jädrar vad fint det där var! Nu vill jag oxå ha en sån, hihi...
    Man kan ju ha nästan vad som helst i den! Dom pelargonknopparna är ju för söta!
    Å ljusmanchetterna i förra inlägget är helt ljuvliga, vad duktig hon är!
    Panduro säljer säkert schabloner, jag brukar göra en mall som jag sen går efter!

    Goa kramen! Anki

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad fint det blev med de olika blommorna i ditt nya fat. Men tråkigt om du har förkylning på gång. Drick honungsvatten och kröp ner i sängen och mys lite.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  7. Så fint fat!
    Jättefint....krya på dej... kurera dej väl och ta det lugnt!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Lekkert!
    God bedring på deg;)
    Høstklem fra Maja

    SvaraRadera
  9. Hej Britt!!!
    Va fina bilder =)
    Hoppas du snart är piggerlin igen <3<3<3<3
    Krya på dig!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Hej! tack vännen! Ja det finns så mycket fina saker på loppisar så man blir lite köpgalen hihi! Åh så fint du gjort med fatet! WOW. Usch låter inte bra med halsont och så ska försöka passa mig ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  11. hej på dig. oj så fint du dekorerat i fatet. jag skall ta och beställa ett sånt. kul att kunna variera dekorationen efter årstider och händelser! en trevlig och fin blogg du har - kram från piteå

    SvaraRadera
  12. Godmorgon. Så fint du gjort med kronan. Jag har en sån krona men inget fat. Den passar bra till alla årstider med olika saker på. Hoppas du mår bättre idag, det är mycket bacillusker i omlopp nu. Var rädd om dig och krya på dig.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Hej
    Tack för titten,jag har nu varit sjukskriven i 6 månader så det är inte så länge,men du va fint ditt fat var och roligt att se lite olika varianter på dekoration.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  14. host host jösses så förskyld jag är
    ja har gått på två pärlkurser kan nog det mesta nu men går kvar för det är ett sådant härligt gäng
    ha det gott
    kramiz

    SvaraRadera
  15. Väldans fina saker du köpt och vad trist att bli risig i värmen..hoppas du mår bättre idag, kramen

    SvaraRadera
  16. Godmorgon vännen! tack ja vilka fynd, vågen har jag letat efter men dom jag sett har varit i så dåligt skick och den här fungerar wohoo. Oj det var då en lång promenad det. Du ta det lugnt när du är sjuk va??? Ja mackan hos Pia var ur god och vi hade en fin pratstund vi tre hihih. Ja Rita vill nog träffa dig också! Nja det här var ju ingen möbelaffär utan han har ett lager och annonserar på blocket, en butik har dom ju men den är sällan öppen?? tycket jag var konstigt men du vad fina möbler dom hade man blev helt sjuk. MEN en fet plånbok behövs för att handla där. Nja inte skulle man väl vara lyckligare om man vore miljonär, kanske för en kort stund kanske!Ha en fin helg nu vännen så hörs vi mera kram

    SvaraRadera
  17. hej britt
    så vackra bilder och så fint du dekorerar =) hoppas du frisknar på dig snart...ha en skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  18. Har också sneglat på det där fatet. Vad fint du har dekorerat det med olika arrangemang, tack för tipsen.
    Hoppas du kryar på dig snart.
    Tack för dina värmande tankar och ord inne hos mig.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt