onsdag 11 mars 2009

Kycklingwook


Kyckling är en av mina favoriträtter och efter det att jag var i Thailand för 2 år sedan så är jag en riktigt wokfantast.Kvällens rätt blev alltså Kycklingwok. Här kommer receptet.


För ca 5 pers behövs:

4 stora kycklingfiléer

4 morötter

1 röd lök

1 handfull gröna bönor

ca 10 cm av purjolök

250 gr äggnudlar

1 1/2 - 2 tsk Santa Fe spice rub

2 msk sojaWoksås efter behag och smak (jag tog ca 1/2 dl)

Thai Sweet chilisås efter behag och smak (jag tog ca 1/2 dl)

olja till pannan

Gör så här:Koka nudlarna enl anvisning.Skär kycklingfiléerna i bitar och stek den i oljan i en wokpanna eller stekpanna, och bryn dem några minuter.Strimla morötterna, purjolöken och rödlöken i strimlor och tillstätt dem i pannan och krydda med santa fe spice rub.Tillsätt woksås och Thai Sweet chilisåsen och låt småputtra några minuter. Tillsätt på slutet gröna bönor, och äggnudlarna.


Inlägg fr 2009-02-04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt