fredag 27 mars 2009

Påskblomster....



Vart man än går så ser man hela tiden påskpynt i affärerna. Och jag är ju som alla andra, man dras med och kan inte gå förbi utan att trilla dit och köper något nytt. Igår köpte jag denna läckra handduk med svart och vit prickiga tuppar. Har tröttnat på alla gula kycklingar och vippor. I år kommer jag inte att ha påskris med vippor i, bl a för att alla repotage om fåglarna som farit illa. Det är så grymt..... Kommer istället att ha mina äppelkvistar, som jag hoppas slår ut till påsk. Däremot har jag gjort en påskgrupp i en mina keramikfat. Brukar annars ha detta fat till sallad när man är många. Är en present från en bekant som själv har gjort det . Fatet är sort så det passar många ändamål, och nu fick det blir blomsterarragemang i fatet.

Ha en fortsatt trevlig solig dag (vi har det i alla fall och jag hoppas ni också har det)

Det vart 2 små gula kycklingar i alla fall......som sitter i en korg






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt