torsdag 4 juni 2009

Paraplyväder.....

Hej alla goa vänner och tusen tack för alla fina kommentarer jag får. Här blåser det just nu och idag har de lovat regn, har ca 6 gr varmt, och det är inte mycket. Inte konstigt att man känner av förkylning med dessa väderväxlingar som är nu. Ska idag nu på förmidddagen in till Uppsala och köpa en present till Linnéas kusin som fyller 14 år i helgen. Är svårt att köpa presenter när de kommer upp i den ålder och är kräsna på kläder och musiksmaken kan nästan variera från dag till dag. Hon har önskat sig presentkort så hon kan handla själv. Har tänkt köpa ett på Kicks för där handlar hon smink och dyl. Själv tänkte jag köpa småflaskor (reseflaskor) i duschkräm, och lotionen som jag kan ha med till lassarettet. Ska även in på H&M och köpa ett par mysbyxor som jag även skall ha med mig. Fick information att man skulle ha lätta, mjuka byxor som man kunde dra på sig efter operationen. Har inte ännu blivit nervös, men det kommer väl i slutet av nästa vecka. I morgon har jag bokat klipptid, så jag får håret fixat också. Måste även in på Apoteket idag och försöka få tag på något för mitt skavsår som jag fick på hälen när jag var lite dumdristig i måndags och var ute och gick. Såret måste läka snabbt, har drygt 1 vecka kvar, annars blir jag inte opererad. Så har ni något supermedel för skavsårsläkning så tar jag tacksamt emot alla förslag. Är nu dags för lite frukost och en kopp kaffe.

Ha de så gott alla goa vänner och var rädda om er.




13 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vart tog värmen vägen?? här är det samma väder fast å andra sidan bor vi ju inte så långt ifrån varandra. Oj ja det där med presenter är svårt. Jag brukar köpa köpmanna föreningens presentkort då kan dom välja själva vart dom ska handla. Skavsårsplåster hm vad hette det nu? finns på apoteket. Dottern säger att det ska vara bra, jag vet inte. Hoppas det läker fort nu då så op blir bra. Ha det gott i kylan. Kram Christa

    SvaraRadera
  2. Gomorron vännen.Vart tog värmen vägen?Oj ja presenter är inte det lättaste.Men i hennes ålder är väl det bästa presentkort.På apoteket har dom skavsårsplåster bra.Önskar att det läker snabbt pga din operation.Ha en bra dag i kylan .Kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Hej Britt!
    Ja vilket trist väder det blev.Min sambo ville sätta på värmen inne men jag sa nej det kan vi inte göra i juni.Måste tänka på elräkningen :)
    Du undrade var jag fått tag på mina tallrikar som jag visade.De är arvegods alltihop som jag visade.
    Så kul att få fina minnes saker!
    Men har sett fina tallrikar på loppis å ;)
    Hoppas du har en fin torsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Compeed heter det, plåstret för skavsår. Det är bra.
    Ha en bra dag
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hoppas det går bra med ditt skavsår, så det blir op. Vi har precis lika kyligt väder hos oss här i västra Värmland. Men de har visst lovat bättre väder efter helgen. Passar bra.
    Sköt om dej nu och inga fler långpromenader på ett tag. Passa på och bli lite ompysslad istället.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är det liksom inte så mycket sommarväder som aprilväder tycker jag..*ler*
    Jag vet nog bara Compeed som förslag på skavsårsplåster. Men det är bra.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  7. Ja då får vi verkligen hoppas att det läker snabbt...ska blåsa lite extra härifrån på din häl...kram Bibban

    SvaraRadera
  8. Hej vännen,
    ja nu nös jag precis...också blivit förkyld!
    Det är verkligen usch väder!
    Doftade du på Calvin Klein?
    Min man tycker jätte mycket om doften..ja me..
    Ang. ditt skavsår,- se till och hålla det torrt och luftigt så ska du se att det fixar sig!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  9. Hejsan ,ja presentkort e väl en bra present då kan dom ju köpa vad dom vill ha .Hoppas verkligen skavsåret försvinner finns en salva som heter tender care som är bra den finns på oriflame att köpa Kramisar /Stina

    SvaraRadera
  10. Hej! Ja inte är det kul att det inte fungerar i tvättstugan. hm men vi får lösa det. Ja jag har bott här tidigare, är faktiskt född i Eskilstuna så staden känner jag väl. Hoppas du inte blåsit bort i det här vädret. Konstigt är det och dom har lovat detta usla väder ett tag nu. NEJ FRAM med solen igen. Ha en trevlig helg. Kram Christa

    SvaraRadera
  11. God morgon
    Vad det är kallt ute har just kommit in efter en hostig promenad med vovven
    det är ju höst ??!!
    ja du det är skönt nu när det är över ,dottern skall fira hela dagen idag oxå med kompisarna middag nu på dagen och fest i kväll.
    härligt
    nu i helgen skall jag slappa och kolla runt bland bloggisar som jag inte orka med .
    ha en bra helg
    kramiz

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Nu hoppas jag du inhandlat dessa compeed som du fått som tips så du snabbt blir av med dina skavsår, så det blir operation som planerat.
    Har inte testat dessa compeed själv men dottern brukar använda och de verkar funka bra.
    Usch ja vilket väder...men blir det inte bättre nästa vecka tro, då lyser nog solstrålarna över oss och värmer upp det kalla kalla. Får hoppas det iaf för nu önskar jag värme.
    Ja nog är det svårt att handla presenter, men i den åldern är ju pengar alltid bra att få, då kan de köpa själva vad de verkligen önskar sig eller spara ihop till något. Det brukar vara populärt. Likaså är ju presentkort poppis.

    Önskar dig nu en jättehärlig weekend!
    och att solen letar sig fram mellan molnen och lyser så vi får det varmt och gott igen.

    Kramisar Yvonne

    SvaraRadera
  13. Tack vännen! Ska hälsa Robin och önskar innerligt att det blir bra väder. VI HAR ju andra festligheter i stan också! Studenterna, Eskilstuna fyller 350 år, kungligheter kommer på besök, rix fm festivalen är här mm. Ha nu en fin helg och hoppas på solen!! KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt