onsdag 22 april 2009

Blev rörd.......

Mitt f d dagbarn och min yngsta dotters klasskompis Emelie hittade min blogg för ett tag sen, och jag skrev tillbaka direkt. Tyckte det var så roligt. Träffade henne i Västerås för ett par år sedan som hastigast. Hon bor nu tror jag i Göteborg eller i närheten om jag inte minns fel. Hon har även en storasyster som jag även var dagmamma till.

Kommentaren som jag skrev till henne la hon ut på sin blogg och skrev så gulligt om mig så man blev så rörd. Så här skrev hon och här kommer kommentaren till henne och hennes svar.

Kopierar in en kommentar från min "extra-mamma" som jag kallade henne i många år:
"Hej Emelie! Kul att du hittade till min blogg. Vart så glad att jag såg att det var du. Tråkigt att läsa om din morfar, det är alltid svårt när anhöriga går bort. Kommer att lägga in din blogg som favorit så jag kan följa vad som händer med dig.Kul att du ska ha barn. Lycka till när det är dags. Har du vägarna förbi så står alltid dörren öppen för dig.
Hälsa Evelina och mamma.
Stora kramar "

Hon heter Britt som har skrivit detta, en av mina äldsta kompisar Madde, hennes mamma. Saknar tiden så grymt mkt när vi var små o levde loppan o käkade en himla massa goa pannkakor hahaha :)
Shit vad tiden har gått fort alltså... Det är 7 år sedan jag slutade skolan i mina "hemtrakter" o det är snart 20 år sen jag lärde känna Madde... Förstår ni - 20 år?! Det är hur många år som hellst.... Tur att man har minnena kvar så man kan tänka tillbaka på sin barndom :)

Ville dela med mig av det fina hon skrev.

Om du läser bloggen nu Emile så saknar jag tiden med er, ni gav så mycket.


4 kommentarer:

  1. Hej! Hahha at man inte läser mera noggrant när man håller på! Jag fick ju fel när jag skulle lägga in en bild och då meddelar sidan att jag har nått kvoten för bilder eller nåt i den stilen! GIck ju inte och raderade bilderna i picasa webbalbumet och hade ju inte en aning om att det också går bort från bloggen! VAD lär vi oss utav det här??? JO LÄS NOGA hahaha. Jag hinner virka på kvällarna vännen! När Lugnet lagt sig hhihii. Hoppas du haft en fin kväll utan data och bloggproblem hihi. Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Hamnade här på din blogg och den är så fin.
    Kommer tillbaka igen....

    SvaraRadera
  3. Va kul att du hitta henne via bloggen ,ja tänk va åren går fort .Kramis /Stina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt