lördag 18 april 2009

Soligt men kallt......................


Solen skiner men det är kallt idag, hade bara 4 grader, men man få se det positiva ändå. Det är bara att ta fram lite tjockare kläder igen när man går ut, huvudsaken är att solen är framme.
Idag blir det mycket värmeljus tända, och ev att man tänder i kakelugnen efter man varit ute i kylan och påtat i rabatterna.
Har just nu bakat en banankaka, brukar alltid göra det när det blir många bananer kvar som börjar bli
övermogna.
Här kommer receptet:
Banankaka med choklad
2 ägg
2 dl socker
75 gr smält smör
1 dl vatten
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 mosade bananer
3 msk kakao
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt smält smör och vatten och blanda ner vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker. Tillsätt sedan de mosade bananerna och kakao.
Häll smeten i en smord och bröad form. Grädda kakan i 175 gr ugnsvärme i ca 45 min.
Det doftar så underbart gott nu i köket efter bakningen...............
Ha en trevlig helg


6 kommentarer:

  1. Kan jag be och få receptet på din enegi.Jag tycker du är kanon duktig påtat i rabatter och bakat.Hur duktig som helst,Tycker oxå att det blåser idag.Ha en mysig lördag kramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. oj vilken trevlig blogg jag kom till nu;)ska kolla vidare
    ha en fin lördag
    kram jeanette

    SvaraRadera
  3. jag lägger till mig på din bloggintresse ruta
    ha de gott
    kram

    SvaraRadera
  4. Ja här blir det eld i kakelugnen också, trodde inte det skulle bli så mycket mer elat i den i vår, men det är gott och varmt när man varit ute hela dagen.
    Ha en skön Lördagkväll

    SvaraRadera
  5. HEJ OCH TACK vännen du är så snäll. Ja du att virka har väl blivit som med bloggen att man bara måste, det är ju så kul! Tack också för dina fina ord om min blogg vid awarden där. hihi. MMM kakan dä måste jag prova låter super gott. Hoppas du har en fin lördag kväll och vet du?? ta fram virkningen vet jag! hihih. Kram Christa

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig kombination - banan och schoklad!

    Mums!

    Kram Maud

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt