onsdag 29 april 2009

Ont i halsen.....

Det är väl typiskt att man börjar känna sig krassling när det är långledighet, slår alrig fel. Har väl varit för "lättklädd" när solen har varit framme. Brukar alltid trilla dit vid vårtiden, men det är väl bara att bita ihop och se glad ut ändå.

Alla perénner som jag köpte sist är nu planterad i jorden och bara väntar på att få spira ordentligt. Man ser från dag till dag hur det växer så de knakar, hinner inte med riktigt. Tycker att det är lite synd när värmen kommer så fort som den har gjort nu, för det blommar över så fort.

Tänkte ta itu med garderoben min idag och sortera ut kläder som man inte använder, blir att man spar, ifall att man skulle använda......hmmm, men så blir det inte, att man inte lär sig. Använder man inte kläderna under 1 år, då är det bara att rensa bort. Man är lite som en "hamster" spar på allt, är svårt att göra sig av med.

Ska åka in till Uppsala idag igen, ibland blir det för mycket åkande, men så är det när man bor på landet och behöver uträtta vissa ärenden.

Ha en fortsatt trevlig onsdag




6 kommentarer:

  1. Hejsan :) roligt Javvist är gamla kort fina. Vilket underbart hus ni har jätte vackert. Ska börja följa din blogg och länkar till den. Kul :) hade bra kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst é det typiskt att man blir krasslig lagom till ledighet, peppar peppar...jag har klarat mig än så länge.
    Tack för din gulliga kommentar hos mig, jag blev helnöjd med ljusstakarna :-)
    Vilken helläcker blomstersko :-)
    Soliga kramar Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej! MEN det där lät ju inte bra att bli sjuk nu! JA man brukar "klä" av sig lite för tidigt när solen gassar på. Hoppas du kryar på dig snarast. Kram Christa

    SvaraRadera
  4. Hej! NIX fungerar inte så har provat. Har fått en html kod som fungerar men då får jag inte dit bilden. DEN ska väl klistras dit på något sett som html kod också! Hmmmm dessa koder. hahaha ÅH solen skiner sååååå fint här. Kram

    SvaraRadera
  5. Jodå nog känner jag igen det där med att bli sjuk lagom till långledighet, det är så typiskt, det var så för mig i påskas,vi får hålla tummarna för att det snabbt går över, du får kurera dig väl, vila och krya på dig.
    Förstår att det är härligt att fått ner perennerna, bara vänta på att det ska blomma ut.
    Rensade ett av landen här igår men vet inte riktigt vad jag plantera ut ännu pga kölden, en del perenner finns där ju sedan tidigare men jag behöver plantera lite mera...
    Rensa ut gamla kläder hör väl våren till lite, det är så kul att köpa in nytt och fräscht inför vår och sommar, och få slänga bort gammalt och slitet.
    Önskar dig en härlig fortsatt dag och krya nu på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. TACK för dina ord, det värmer med lite stöttning! Ja det är väl släktingar och vänner och vänners vänner som får alla jobb! Bläää. Företaget har jag ju dessutom jobbat hos så dom vet ju vad jag går för! MEN MEN! Nej jag ska inte ge upp men gud så arg man blir!!! Ha det bra kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt