söndag 26 april 2009

Trädgårdsfrisering.......

Igår kom min dotter Madeléne med sönerna Neo och Max och hälsade på. De hade så roligt, de sprang, busade och lekte hela tiden. Hoppade studsmatta så de nästan trillade av. Vi har en tomt på 3000kvm, så de finns ytor att rasa av sig på. Var lite blåsigt när de kom,(de har tröjor på sig här) men det slutade med innan de åkte hem så badade de i en badbalja utan kläder, blev otroligt varmt. Så tidigt tror jag inte att man har kunnat bada tidigare. Här sitter Neo på huk och tittar småkryp.....sprang tidigare med håv och skullle fånga fjärilar, men de lyckades inte få någon i håven.........
Här ser man fiskarna i dammen....vattnet är lite grumligt fortfarande så de syns inte så bra ännu. Fick mat för första gången i går......har inte ätit sedan i sent i höstas när vi tog in dessa.....finns ca 70 fiskar i dammen nu. Få se om vattenväxterna har klarat vinterförvaringen eller om man får investera i nya.......kanske någon ny näckros......

Gula penséer blev det i stenurna på framsidan. Får se om de får vara kvar för rådjuren eller om de blir uppätna.....de sägs att rådjuren inte tycker om gula blommor men det återstår att se.....


Blåa och vita penséer blev det i blomlåderna vid köksfönstret. Ser lite glest ut men det växer till sig ganska fort....



Rensade kryddlandet........där finns en lavendelplanta, citronmeliss som inte har kommit upp ännu, oregano, gräslök och sedan satte jag ner rosmarinplantan och franska dragonen. Kommer att köpa till lite fler kryddväxter för bara doften när man går förbi .................underbart




Brukar plocka lavendelblommorna och torka i små knippen........hittade en lavendelskylt som passade in i landet................






Står redan i full blom, synd att de blommar över så fort, men man får njuta av den tid de varar.
Håller nu på att frisera mina rosenspireor........tar bort alla torkade blommor sedan förra året och rosorna skall klippa ner idag..........och sambon håller på med att tvätta hela fasaden med högtryckstvätten......så det är full aktivitet här.
Ha en fortsatt skön söndag








5 kommentarer:

  1. Vilka härliga trådgårdsbilder:) Ha en fin dag idag.
    KRam Lallis

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder.Kul med besök.Ha en mysig Söndag kramiz ~~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  3. Ja vad ska jag säga....helt otroligt vacker trädgård har du, och vilken doft det kommer att bli av kryddorna. Ska sätta lite kryddväxter på min lilla balkong.
    Kramar Bibban

    SvaraRadera
  4. vilken trädgård du verkar ha, ljuvligt
    kram

    SvaraRadera
  5. Så fin trädgård du har och kryddland är så härligt. Jag har några i rabatterna och några i krukor, önskar att jag hade ett så fint som som du. Nu får jag lust att gå ut i trädgården och rota, det har kommit upp så fort nu, både ogräs och blommor.
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt