söndag 19 april 2009

Kokosrulle med hallon...............

Bild: från ica.se
Får man fresta med en liten gudomlig kaka som man kan ha till dessert eller till kaffe. Denna rulltårta har en supergod kombination mellan hallon, lemon curd och kokos, eller vad tycker ni....
Här kommer receptet:
3 ägg
2 dl strösocker
3 dl kokos
3/4 dl
1/2 tsk bakpulver
FYLLNING
2 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
5 dl hallon
1. Sätt ugnen på 250ºC.
2. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna ca 30x40 cm. Smörj det med matfett.
3. Vispa ägg och socker poröst. Blanda kokos, potatismjöl och bakpulver. Vänd ner det i äggsmeten.
4. Bred ut smeten på bakplåtspapperet. Grädda mitt i ugnen ca 5 minuter.
5. Stjälp upp kakan på ett bakplåtspapper med kokos. Låt kakan kallna.
6. Vispa grädden tjock och blanda den med lemon curd och vanilj. Bred fyllningen jämt över kakan. Fördela hallonen över och rulla ihop den med hjälp av papperet. Låt den ligga kallt till serveringen.
7. Servera kakan som dessert eller till kaffe.

Tips! Libanesiskt kyckling(se recept kyckling) till middag och denna underbara dessert till efterrätt, det blir det i alla fall till oss idag.


2 kommentarer:

  1. Det låter smarrigt så här i vår tider.Det ska jag prova.1000 tack för receptet.ha en mysig söndag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kikar in här första gången! Vilken härlig blogg! Otroligt vackert hus och trädgård och en massa härliga recept. jag har precis efterlyst favoritrecept på min blogg.

    Välkommen att besöka mig!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt