onsdag 15 april 2009

Inskickat recept...........

Fick recept via min mail, på en supergod paj av Ewa som har bloggen ewasshabbychic
Gjorde pajen till påskdagen när vi hade familjemiddag och alla tyckte den var supergod.... jag skivade lite färska jordgubbar och kiwi och lade ovanpå pajen innan serveringen....och här kommer receptet.

Kexchokladpaj 6-7 portioner

5 st kexchokladkakor (55 grams)
4 msk smält smör
150 g mörk eller ljus choklad
4 msk vispgrädde
3 äggulor
1 tsk vaniljsocker
1. Sätt ugnen på 175 grader. Krossa kexchokladen i matberedare. (Jag krossade med händerna ner i en bunke)Blanda ner det smälta smöret och rör om. Tryck ut smeten i en smord pajform. Grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter. Låt svalna.
2. Smält chokladen över vattenbad och blanda med grädden. Rör ner vaniljsocker och äggulorna. Häll blandningen i pajskalet.
3. Låt stå kallt i kylen i 4 timmar. Servera med grädde eller vaniljglass.Tips: Varför inte testa med kexchoklad med mörk choklad?

Tack Ewa för receptet!

2 kommentarer:

  1. 1000 Tack.Ett nytt recept att prova igen.Det är alltid lika spännande att testa nya grjer.Ha nu en mysig onsdag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Mums...det måste jag testa till helgen. Inte dumt att få lite tips på godsaker, det gillar jag. Tack för den fina kommentaren, stannar hemma och kurerar mig idag..
    Kram/Bibban

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt