torsdag 23 april 2009

Trädgårdsredskap....

Idag verkar det som om värmen börjar komma tillbaka igen efter några dagar svalare temeratur. Jag säger bara underbart med värmen....Var in till Uppsala en sväng idag till Plantagen och köpte lite nya trädgårdsredskap.....har flera stycken hemma igentligen, men dessa var så fina i sitt blommönster, så varför inte ett set till.

Ska försöka få lite ordning på min köksträdgård till helgen, så man kan plantera sina nya kökskryddor som blev inhandlande idag. Älskar färska kryddor från landet i matlagningen. Använder mest basilika, timjan, rosmarin, dragon, oregano och citronmeliss, förutom de vanliga dill, persilja och gräslök.

På lördag kommer förmodligen min dotter Madeléne med sina två söner och hälsar på, och det ska bli så roligt att få krama om de små barnbarnen igen. De är 3 i juli och 5 i okt, och dottern är 23. Kommer att ta lite kort så ni får se senare......

Visst är de läckra i sitt blommönster......har redan set i lila och mintgrönt, men vad gör de.....

Det här är Rosmarin som skall planteras i helgen i kryddlandet........lite liten men den växer så fort........

Och här är det en fransk dragon som doftar underbart..........är så härligt med alla kryddväxter.....och det doftar så ljuvligt gott........har även en lavendelplanta tillsammans med kryddorna......
Ska nu ta och pressa lite morotsjucie......brukar dricka 1 glas varje dag under sommartiden för man får så fin färg i samband med solningen........är väl lite fåfängd ang detta kanske, men vad gör det.....
Ha det gott alla goa vänner





8 kommentarer:

  1. Men gud vad fina de var=)Syns på lördag.Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Åh så jag njuter av ditt inlägg. Kryddväxter och lavendel. Så underbart. kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Sööta skulle jag vilja säga, vill man verkligen stoppa ner dom i jorden?
    Kram kram
    Bibban

    SvaraRadera
  4. Hej Britt och tack!!! Du har sååå rätt. MEN SER DU?? Jag kan inte hålla mig borta och inte svara åt ER goa! hahah MEN nu ska jag ta helg. Ha en underbar helg du med och hoppas det blir soligt. Kramelikram//Christa

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt plantagen dit skulle jag vilja åka.Jag älskar ju allt vad blommor heter.Vilket gulligt set.Vill bara ut och gräva och pyssla.Vad skoj att din dotter och barnbarn kommer på lördag.Vilket väder vi fått ,bara det håller i sig.Ha en trevlig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  6. Tänker mig doften av de härliga kryddorna, och trädgårdsredskapen är supergulliga.
    Alltid skojigt när barnen tittar hem och de små är ju i den härliga åldern, önskar er en riktig skojig helg ihop.
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Hej !!!!
    Åh,vad kul at hitta hit !!!!!
    Mysig blogg.......
    Hit kommer jag tillbaka.....
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  8. nemen så söta redskap
    önskar dig en fin helg
    kramis

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt