tisdag 28 april 2009

Mattvätt idag......................

Idag har det blivit lite av varje. Började dagen med att blogga lite och läsa. Färden gick sedan till posten och affären, och det eviga samtalet till Enköpings lassarett och kirugavdelning ang remissen, där de bara säger som har sagt de senaste 14 dgr att kirurgläkaren har remissen men ej gjort någon bedömning än.....pust!!!!!

Lite träning med mitt redskap blev det innan jag började tvätta köksmattorna, behövs verkligen göras ofta eftersom de är vitmelerade och en lite fläck syns direkt. Skulle kunna tänka mig lite lindblomstfärgade köksmattor nu till sommaren, får fråga vännen som väver mina julmattor om kan tänkas göra dessa.

Började nu på eftermiddagen och städade kontoret med hemmahörande lager av produkter från Aromboden. Behövs hålla ordning så man hittar direkt när man skall packa ordrarna och skicka iväg paketen. Det är ljuvligt att gå in i rummet med olika dofter av teér, kryddor, doftljus mm, är man däremot allergisk skulle jag inte rekomendera någon att gå in rummet pga av alla dofter.

Har fotat lite av lagret så ni ser vilka fina Mrs Bridges burkar med marmelader, curder och dyl. Svårt att hålla sig borta från alla läckerheter.....vad sägs om jordgubbsmarmelad med champagne.

Här ligger förkläderna, handskarna och diskborstar och lite goa duschkrämer.

Och mitt kryddskåp med läckra kryddblandningarna. Det är väldigt bra att ska man gå bort och ha med sig någon present så är det bara att sätta ihop ett paket.
Nej, nu ska jag vara lite social med resten av familjen. Ha det gott.





6 kommentarer:

  1. Hej! Åh så bra ska maila dig nån dag, är jätte intresserad. Headern som jag har, har jag gjort själv eller delar av den och det är skit kul! MEN så mycket du har hunnit med idag och vad fint du fotat. Ha en trevlig kväll Kram Christa

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med allt du har att sälja.Finns allt dett agoda att handla hos dig?ska ta mig en titt, man blir väldigt nyfiken på alla varorna

    SvaraRadera
  3. Ja oj va du vart effektiv o hunnit mycket idag , o va fina saker du visar säljer du detta ? Kramis /Stina

    SvaraRadera
  4. Man blir ju riktigt sugen när man ser kryddor och alla saker. Måste in och spana på aromboden:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  5. Hej du...tittar in och tacka för dina uppmuntrande ord när jag var sjuk! Tack! Mysig sida du har! =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Wow vad mysigt, förstår det blir härlga dofter av allt det här. Kan nästan känna dofterna hit.
    Mysigt med en aromabod, får kika in där och titta lite nämre på alla varorna.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt