torsdag 9 april 2009

Shoppingdag idag.....

Har varit i Uppsala idag och shoppat lite. Uppsala har i förra veckan fått ett nytt IKEA som är näst största i Sverige och har 2 våningsplan. Var lite svårt att hitta så här första gången, men det var stort både lekavdelningen för barnen samt mat&café avdelningen. Går man där några gånger så kommer man säkert att hitta bättre än vad jag gjorde idag. Men trött blev man, och såååå mycket folk, tydligen hade även andra samma planering som jag.

Innan jag åkte till IKEA stannade jag till på Plantagen och köpten denna zinkställning, har gått och tittat på den några gånger, så nu slog jag till. Köpte även blålila penseér och vita violer som jag ska plantera i den i morron. Tror det blir bra............... Behövde lite förvaringsboxar så jag föll för denna och köpte 2 stycken. Sådana går det alltid åt.


En liten korg fungerar också bra, passar in nästan överallt..................


En sådan här sil har jag letat länge efter, och så såg jag den på IKEA och då var jag bara tvungen att köpa även den........................Jag tycker inte om silar i plast eller de i nätliknande slag, de här blir mer regält.................



Och vad säger ni, kökshanddukar 3,-/st billigt och bra............................



Slutligen små glasskålar som har små blommor 5 st av glasen har en stor blomma och 5 st av de andra har flera små blommor, som man antingen kan ha värmeljus i ,eller som jag ska ha dem till små efterrättsskålar där man t ex kan fylla dem med chokladmousse, skivade jordgubbar och ett runt smalt rån som man sedan sticker ner i moussen, eller har ni andra förslag.................
Ha en fortsatt trevlig kväll
Kram
Britt





2 kommentarer:

  1. Madeleine Andersson9 april 2009 kl. 18:05

    Hej Britt!
    Vilken fin och mysig blogg du har!
    Vad duktig du är som hinner med detta också, och gör det så bra dessutom!
    Ha en underbar helg och Glad påsk på dig!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Du verka ha haft en mysig dag.Jättefin zinkställning.Mysiga grejer från ikea.Ha nu en glad och trevlig påsk kramizzar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt