tisdag 7 april 2009

Två av mina favoritböcker.....

är bl a Prismas stora Trädgårdsbok av Carole McGlynn, där det finns mer än 1 000 inspirerande idéer och praktiska tips för trädgården. Boken har underbara bilder av blommor för våren, sommaren, hösten, tips på olika krukor, färgsättningar mm. Jag tar fram den varje vår och hittar alltid en ny sort att köpa till någon av mina rabatter. Vet ej om den finns på biblioteket att låna, men man kan alltid fråga......
Den andra boken är Tricia Guilds Heminredningsbok. Köpte den för ca 5 år sedan och man blir alltid så inspirerad av den. Tygerna är så vackra, man kan bara sitta och njuta av bilderna i boken. Hon ger också en del sytips mm.........Så fort jag såg denna fåtölj blev jag såld. När jag ser den tänker jag på utlandet, Grekland, Cypern som har mycket vitt och blått. Skulle gärna vilja ha denna fåtölj........

bilden är tagen från boken.


bilden är tagen från boken.

Ett gulblommigt sovrum ..................


Bilden är tagen från boken.
Visst är det härliga tyger hon använder, hon blandar rutig, blommigt och randigt i olika färger.....

Kanske kan dessa bilder inspirera er lite också......








1 kommentar:

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt