lördag 4 april 2009

Trädgårdsbilder........

Nu när våren äntligen har kommit så tänker jag tillbaka ett par år när vi hade denna underbara motorcykel som vi åkte med, så fort vi var lediga och när vädret var bra. Ett åkte vi i Norge under en vecka och det var så vackert med alla fjordar och berg...... underbart landskap, åkte även Trollstigen och det var helt fantastiskt att åka motorcykel där.........men nu när vi var tvungen att sälja den, och när mitt knä vart sämre och jag fick genomgå 4 operationer under kort tid, så man får leva på lite minnen istället. Nu finns det annat att njuta av istället. Har en stor tomt på ca 3000 kvm så jag har att göra. Här kommer lite bilder som jag tog nu på förmiddagen. Den hör bilden är tagen när vi övernattade i Bräcke på vår motorcykelsemester -07.
De här vackra blålila blommorna fick jag en stor planta av en bekant, men jag vet inte riktigt vad de heter, men de blommar så otroligt, är i alla fall en sorts marktäckande växt. Får ta reda på vad de heter framöver.


Här kan man se mina tulpanlökarna titta fram. Snön försvann från rabatten i torsdags....

I rabatten i slänten kan man se både tulpanlökar, krokuslökar och pingsliljor titta fram....



Så här ser slänten ut just nu. Finns fortfarande lite snö kvar på en del ställen. I nästa vecka kan man börja ta bort allt gammalt ris från växterna och förmodligen börja luckra upp jorden lite....




Så här ser det ut vid uppfarten vid huset. Här finns också lite snö kvar.......





Här är baksidan och på dammen börjar isen smälta. Får dröja någon vecka till innan vi släpper i fiskarna som just nu bor i förrådet i en stor vattentunna, har varit där under hela vintern. Hängde ut tvätten för första gången i år, är så skönt när man kan göra det, för det luktar så gått av tvätten då......






Lusthuset som pryder tomten. Kommer att måla om huset i sommar, och ta itu med att inreda det, men jag har inte bestämt riktigt hur jag vill ha det ännu, men det kommer väl.........
Ha en fortsatt trevlig och solig helg
Kram/Britt







1 kommentar:

  1. Så härligt när man ser att livet återvänder i trädgården. Vilka fina motiv du skaffat dig,jag hittade ju ett dokument på en loppis från 1741, det är spännande, har försökt få fram vem guben på bilden är men inget napp än så länge. Gjorde en tavla av den, hade en duk vars motiv jag inte var nöjd med så det blev en tavla med dokumentet på istället.
    Kram på dig och ha en fortsatt skön söndag / Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt