måndag 6 april 2009

Första grillningen i år.....

Hoppas ni har haft en lika skön helg som jag, med massor av sol och värme. Hela fredagen var det strålande väder, satt ute i solstolen en stund på eftermiddagen. Och när man sen vaknade på lördag morron och såg att himlen var blå och solen sken så fint redan tidigt på morron, då kan man inte annat än bli glad. Tog och satte igång med städning tidigt på lördag morron och tvättade sängkläder och hängde ut tvätten för första gången i år och det kändes så skönt att kunna börja göra det för det luktar så gott av tvätten sedan man har haft den ute. Tog sedan efter lunch och bara satt och njöt i solstolen i flera timmar, så man har nu fått lite färg på kroppen. Till middag tog vi och grillade fläskfilé för första gången i år, och jag lovar att det smakade såååå gott. Det är något visst att känna doften när man grillar...Senare på kvällen blev det färska jordgubbar(det var belgiska) och champagne, det kallar jag bra avslutning på dagen.

På söndagen blev det att gå i olika affärer. Vi håller på att leta efter en soffa och vi har tittat och tittat men har svårt att bestämma oss. Men vi har nu hittat en modell som vi kan tänkas ha från EM möbler, (se bild) det som tar tid är leveranserna, man får vänta 5-9 veckor, sedan ska vi leta nytt soffbord och matta så det tar väl ett tag innan vi hittar allt. Hittade i alla fall 2 gråa sidenkuddar från butiken Chilli i Uppsala som jag köpte.

Fick denna vackra tulpanbukett av min sambo i fredag. Det är bra att båda tycker om blommor lika mycket. Vi köper alltid en blomsterbukett till varje helg.

Första blåsippebuketten kom min sambo hem med efter han varit hos hans föräldrar och jobbat i lördags. Det var svärmor som hade plockat dem.....visst är de fina......

Här är de gråa sidenkuddarna som jag köpte från Chilli..................


De får pryda sin plats på sängen tillsammans med det vinröda sidenöverkastet som vi köpte när vi var i Thailand 2006........



De gör vackra överkast, är en guldbrodyr med mönster av blommor och elefanter...........




Så här ser soffan ut, och som man ser på provet som ligger så är färgen ljusgrå/melerad färg, nästa bild så ser man den lite bättre....






Den här modellen finns även vitt läder så vi är inne på ev och köpa den i vitt läder för den var snygg i den, men jag vet inte hur praktiskt det är när man fortfarande har barn hemma och om blått jeanstyg kan färga soffan, och då är det inte så kul om det händer, det som är bra med läder att det är torkbart om det spills. Har även hittat en skinnfåtölj med fotpall även i samma matriel....Vad skulle ni välja tyg eller vitt läder ?????
Ska nu göra lite nytta så man kan gå ut och njuta även idag i solen ett par timmar.
Kram
Britt







2 kommentarer:

  1. Vilken snygg soffa=)
    Hoppas vi ses nästa vecka.
    Kram Madde.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni haft ! Kuddarna är fantastist fina .Påminner lite om mina Tapeter .men de går i vitt och silver .
    Att leta soffbord är inte det enklaste ,vi är ute efter ett vi med ..men just nu köpte jag ett billigt på Loppis ,som jag målade om .Får duga så länge .
    Soffan är fin .har själv en mörkgrå med silverstänk i (tyg) Jag skulle nog köpa tygsoffa ,Då vi hade våran skinsoffa så satte barnen + kompisar sig med nyckelknippor hängandes,skärp med nitar mm Annars får du lägga plädar över .De är fint .

    Kram Ewa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt