onsdag 8 april 2009

Strömavbrott idag.......

Tänk vad man är beroende av el i vardagen, inte föränn man blir utan el, så tänker man på det. Hade strömavbrott mellan 10-13, hade i och för sig fått reda på detta, men det stör mig när man inte kan tvätta, damsuga, laga lunch och dyl när man vill. Jag gjorde i alla fall lite nytta ändå med att dammtorka och sortera papper som har blivit liggande.

Håller nu på att planera inför påsken, skall ha svärföräldrarna och barn med resp hemma på middag på söndag. Har kommit fram till att göra en örtfylld lammstek och basilikapotatis. Hittade dessa recept av Monika Ahlberg på recept.nu. Till dessert kommer jag att göra en paj som jag fick recept av bloggaren Ewa som har bloggen Ewas Shabby Chic. Kommer att lägga ut hennes recept efter påsken.

När jag var till affären idag så såg jag dessa servetter, och då slank de ner i korgen direkt. Hade tänk köpa påskservetter men det blev dessa istället.................
Köpte för ett tag sett två påsar att ha vinflaskor i när man ska ha med sig en påskpresent, bara att komplettera med en bukett blommor, och vill man inte ha med sig vin så kan man slå in godis i cellofan och stoppa ner den i påsen. Blir uppskattat vill jag lova......

Påsarna är i silver och guld med glashjärtan.....................


Min vinröda ljuslykta får pryda påskbordet..........................



Min glasängel favorit, fick den av ett dagbarn för många år sedan, pryder sin plats vid spisen......
Ha det bra
Kram/Britt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt