torsdag 12 mars 2009

GI-recept Morotsjuice- och citrusjuice


Idag börjar jag morronen med en nypressad färsk juice. Juice av olika slag är väldigt goda. Jag gör hellre själv än att köpa färdiga i affären, blir godare tycker jag. En bra investering är att köpa en maskin för att pressa sin egen juice. Brukar pressa det jag har hemma. Här kommer ett recept som jag har fått av en bekant .


Till 1 glas behövs:
2 dl färskpressad morotsjuice
1 msk färsk finriven ingefära
1/2 pressad citron
1/2 pressad apelsin
Mixa alla ingredienser, och häll upp på glas och njut av drycken.

Skummande god. En riktigt vitaminkick samt ingefäran är bra för förbränningen om man vill gå ner i vikt.
Inläg fr 2009-03-05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt