lördag 14 mars 2009

Roligt i köket...
















Tänkte på nu när jag bakade, använder man förkläde eller inte? Själv använder jag bara nån gång ibland. Varför inte göra det roligt i köket och använda lite roliga /häftiga prylar såsom häftiga diskborstar handskar mm.
Har själv 3 st favorit förkläden, men det blir inte att man tar det på sig, varför vet jag inte. Har 2 st förkläden och i lin som jag köpte för ca 15 år sedan fr Kardelen AB, vet inte om de finns kvar, samt har investerat nyligen ettnytt batikmönstad plastförkläde från våran butik aromboden.se. Ska bättra mig och börja använda dem mera, så slipper man kanske att byta kläder efter att ha bakat. Har även dessa läckra handskar och diskborste i samma mönster.

Har just nu koka i 3 1/2 timme, 1 burk kondenserad mjölk(toffée) som jag ska ha till en Banoffee pie som jag ska ha med till min dotter i morgon.
Ska nu göra en Basilikasås till kyckling idag.
Recept och bild kommer senare.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt