tisdag 24 mars 2009

Vinterbilder........

I spirande stund kan lynniga mars månad bjuda på både snöstorm och gassande varma vårdagar. Här kommer lite bilder som jag har tagit nu mitt på dagen när snön yr. Första bilden är från trappen på framsidan av huset. Andra bilden är från baksidan och altanen, där man kan se hur mycket snö vi har egentligen. Sista bilden är också från framsidan där man ser rätt in i skogen på andra sidan vägen.

Och nu i skrivande stund har jag två stycken rådjur på tomten som var vid våran damm, men när jag rörde mig och tänkte fota så gick den vidare mot vårat dike, och över och in i skogen. Står nu och tittar och vet inte om den skall gå tillbaka eller inte.

Visst är rådjur fina men, när våren kommer och de börjar äta upp blomknopparna så vet jag inte om jag tycker är fina grrrrr....Har även älgar som kommer in på tomten men hitills har de inte gjort något "sattyg ännu". Har ni något tips så att inte rådjuren äter upp växterna?

Var är alla vårblommor, de ligger fortfarande under en hel hög snö över mina rabatter. Till helgen får jag väl skotta fram rabatterna och se om det finns något spirande under snön.

Ha det gott



Bilden tagen från framsidan och garageuppfarten

Bilden tagen från baksidan och man ser verkligen hur mycket snö vi har på altan och gräsmattan

Bilden tagen från framsidan där vägen går och tvärs över är det skog.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt