torsdag 12 mars 2009

GI-Rågbrödssnittar


De här smörgåsarna testade jag igår när jag kom hem från jobbet, (de var jättegoda) skulle passat bra till potatis och purjolöksoppan som jag gjorde till kvällen.Rågbrödssnittarna passar lika bra som förrätt som till en god soppa. Receptet är för 8 st snittar.


Ingredienser för 8 st:

500 r räkor med skal
6 rädisor (jag hade inte rädisor hemma så jag tog rödlök)
1 dl kesella
3 msk riven färsk pepparrot
2 krm saltsmör
8 skivor grovt rådbröd
1 1/2 dl finstrimlad isbergssallad

Gör så här:Skala och grovhacka räckorna. Skär rädisorna i tunna skivor. Blanda räkor, rädisor, kesella, pepparot och salt. Bred smör på brödskivorna och lägg på salladen. Fördela röran på 4 av brödskivorna och lägg de resterande ovanpå tryck försiktigt och skär den i två delar.


Inlägg fr 2009-02-20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar, det är alltid lika roligt att få gamla som nya vänners kommentarer.
Kram Britt